Fandom

Gothicpedia

Fortuno

4965stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Share

Fortuno
GI • GII:NK
Fortuno (Gothic I) (by SpY).png
Fortuno w Gothic
Informacje
Gildia
Zawód
Handlarz
Poziom
12
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Stoisko pod laboratorium Kaloma
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Żyje
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Nov_1357_fortuno
Fortuno
GI • GII:NK
Fortuno NK (by Wojciech Wawrzyńczak).png
Fortuno w Gothic II: Noc Kruka
Informacje
Gildia
Zawód
Handlarz
Poziom
20
Miejsce zamieszkania
Dzierżona broń
Noszony strój
Status
Nieznany
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Bdt_1075_addon_fortuno

Fortuno – postać występująca w Gothic I oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to nowicjusz Bractwa, a później bandyta Kruka.

Gothic Edytuj

Prowadzi sklepik z bagiennym zielem pod laboratorium Cor Kaloma. Codziennie rozdaje każdemu po trzy porcje ziela, zwanego mrokiem północy. Jeśli bohater chciałby więcej, musi zapłacić. Fortuno mówi Bezimiennemu, że gdyby ten znalazł jakieś rośliny czy owoce, prosi o sprzedanie ich. W trzecim rozdziale bohater może kupić od niego zioła uzdrawiające dla Y'Beriona. Po pokonaniu przez bohatera Śniącego, podczas upadku magicznej bariery, z obozu bractwa jedynie Fortuno, Lester i Cor Angar przeżyli upadek bariery, nie kończąc jako poszukiwacze.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Znajduje się w Jarkendarze, w obozie bandytów. Stracił pamięć, pomaga mu ją przywrócić Bezimienny, aby Fortuno przypomniał sobie wcześniejsze wydarzenia. Bohater przyrządza mu najpierw zielonego nowicjusza, przepis na niego znajduje w skrzyni Fortuno, a potem specjalną miksturę, na którą przepis daje bohaterowi zielarz - Miguel. Od tamtej pory stan zdrowia Fortuno nieco się poprawia. Wyjawia również, że pomógł Krukowi przygotować czar otwierający drzwi do świątyni Adanosa.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis, w tym Jarkendar został zaatakowany przez orków, tym samym Fortuno został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli w Gothic II: Noc Kruka gracz wejdzie w jego postać za pomocą kodów, to wszyscy go zaatakują, ponieważ Fortuno nie nosi pancerza bandyty.
  • W przeciwieństwie do Lestera i Angara nie skarży się na ból głowy.
  • W modyfikacji Returning po przywróceniu mu pamięci udaje się do Nowego Obozu Bractwa.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice sprzedaje także specjalne skręty o wartości dwustu bryłek rudy, które są o wiele mocniejsze od pozostałych skrętów.
  • Występuje w modyfikacji Juran. Znajduje się w Labiryncie, gdzie jest ogrodnikiem tamtejszych bóstw.

Więcej w Fandom

Losowa wiki