FANDOM

Fortuno – postać występująca w Gothic oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest on nowicjuszem Bractwa Śniącego, a później bandytą Kruka.

Gothic Edytuj

Prowadzi sklepik z bagiennym zielem pod laboratorium Cor Kaloma. Codziennie rozdaje każdemu po trzy porcje ziela, zwanego mrokiem północy. Jeśli zainteresowany chciałby więcej, musi zapłacić. Fortuno mówi Bezimiennemu, że gdyby ten znalazł jakieś rośliny czy owoce, prosi o sprzedanie ich. W trzecim rozdziale bohater może kupić od niego zioła uzdrawiające dla Y'Beriona. Po pokonaniu przez bohatera Śniącego, podczas upadku magicznej bariery nad Górniczą Doliną, z obozu Bractwa Śniącego jedynie Fortuno, Lester i Cor Angar przeżyli, nie kończąc jako Poszukiwacze.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Znajduje się w Jarkendarze, w obozie bandytów. Stracił pamięć, pomaga mu ją przywrócić Bezimienny, aby Fortuno przypomniał sobie wcześniejsze wydarzenia. Bohater przyrządza mu najpierw zielonego nowicjusza, przepis na niego znajduje w skrzyni Fortuno, a potem specjalną miksturę, na którą przepis daje bohaterowi zielarz – Miguel. Od tamtej pory stan zdrowia Fortuno nieco się poprawia. Wyjawia również, że pomógł Krukowi przygotować czar otwierający drzwi do świątyni Adanosa.

Modyfikacje Edytuj

Bandyci Edytuj

Opowiada Vince'owi o bractwie oraz co zdołał zapamiętać po upadku bariery. Bojąc się o swoje zapasy ziela, zleca bohaterowi zebranie dla niego 10 sztuk bagiennego ziela. Po przyniesieniu mu ziela, Fortuno mówi, że dzięki temu lepiej skupi swoje magiczne moce, ale nie zdradza dokładnie do jakiego celu. W 3 rozdziale gry traci pamięć przez Kruka, przez co traci kontakt z rzeczywistością.

Returning Edytuj

Po wykonaniu zadania „Meandry umysłu” po przywróceniu mu pamięci udaje się do Nowego Obozu Bractwa Śniącego.

Mroczne Tajemnice Edytuj

Sprzedaje także specjalne skręty o wartości dwustu bryłek rudy, które są o wiele mocniejsze od pozostałych skrętów.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis, w tym Jarkendar został zaatakowany przez orków, tym samym Fortuno został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli w Gothic II: Noc Kruka gracz wejdzie w jego postać za pomocą kodów, to wszyscy go zaatakują, ponieważ Fortuno nie nosi pancerza bandyty.
  • W przeciwieństwie do Lestera i Angara nie skarży się na ból głowy.
  • Występuje w modyfikacji Juran. Znajduje się w Labiryncie, gdzie jest ogrodnikiem tamtejszych bóstw.