FANDOM

Fisk – postać, występująca w Gothic i Gothic II: Noc Kruka. Jest to cień ze Starego Obozu, a następnie bandyta Kruka z Jarkendaru.

Gothic Edytuj

Mieszka w Starym Obozie, sprzedaje broń, a także stroje dla kopaczy. Jest mocno pokłócony ze Świstakiem, nie chce mu sprzedać cennego miecza. Ma układy z Mordragiem na temat kradzieży rzeczy magnatów, dlatego jeśli Bezimienny go pobije, Fisk każe znaleźć nowego pasera, którym okaże się Sharky.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po upadku magicznej bariery ucieka razem z Krukiem i innymi do Jarkendaru, gdzie również zajmuje się handlem. Chce, aby Bezimienny znalazł dla niego paczkę wytrychów, którą ukradł Juan. W nagrodę bohater dostanie u Huno zniżkę na ciężki pancerz bandyty oraz otrzyma wielki topór (dla najemnika i strażnika) lub runę (dla maga ognia). Jak się później okazuje to on zlecił zabójstwo Estebana, gdyż ten przeszkadzał mu w interesach. Bezimienny dochodzi wtedy z Fiskiem do układu: on zabija ochroniarzy Estebana, a Bezimienny ich szefa. Po tym zadaniu bohater przejmuje funkcję Estebana.

Modyfikacje Edytuj

Mroczne Tajemnice Edytuj

Fiskowi ucieka jeden kopacz, który pracował dla niego jako krawiec. Cień prosi Bezimiennego o znalezienie nowego pomocnika. Okazuje się nim Drax. Po wykonaniu zadania Fisk daje bohaterowi spodnie kopacza. Może także sprzedać mu skórzaną zbroję za 1100 bryłek rudy.

Die Bedrohung Edytuj

Fisk bez zmian handluje na targowisku w Starym Obozie. Paranor, podobnie jak Bezimienny, może z nim handlować, jednak rola kupca ogranicza się tylko do odesłania bohatera do Świstaka. Fisk wie więcej o sprawie opuszczonej kopalni, ale Paranor nie naciska i udaje się w tej sprawie do sprzedawcy spodni.

Diccuric Edytuj

Zajmuje się handlem. Nie wiadomo, w jaki sposób dotarł do Gatyah i w jakich okolicznościach przyłączył się do bandy Berengara, jednak przebywa w jego obozie i prowadzi stoisko niedaleko oberży. Początkowo nie chce handlować z głównym bohaterem. Opcja handlu pojawi się dopiero wtedy, gdy Ardaric będzie miał w ekwipunku skórę wilka.

Bandyci Edytuj

Zleca Vincowi zadanie z listą towarów. Po wykonanej robocie i przyniesieniu dla niego paczki od piratów, bohater otrzymuje od niego w nagrodę dobry miecz.

W epilogu, on wraz z Huno zlecają zabójstwo Estebana.

Global Mod Edytuj

Dawny szkodnik – Ratford – mówi Bezimiennemu, że Fisk jest jego krewnym. Prosi bohatera o przekazanie mu pozdrowień. Ten jest wyraźnie zmieszany po wspomnieniu o Ratfordzie i daje bohaterowi 40 bełtów do magicznej kuszy. Nie chce dalej rozmawiać o swoim krewnym.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Należy do grupy bandytów, która przekroczyła portal do Khorinis. Zamieszkuje obóz niedaleko ruin. Sprzedaje swoje rzeczy na straganie. Chętnie pohandluje z Velayą, jednakże za poleceniem Sentenzy nie może jej sprzedać broni. Jest podejrzany w sprawie zaginięcia łyżki kucharskiej Snafa. Handlarz nie przyznaje się do zarzucanego czynu i naprowadza badającą sprawę Velayę do sprawcy kradzieży. Jest jedną z nielicznych osób, które pozostają w obozie podczas ataku bandytów na wyspę. Fisk wtedy martwi się o swoje zyski. Gdy zauważy, że Velaya posiada w swoim ekwipunku arabski miecz rzuca się na nią. Ginie po walce z bohaterką.

Złote Wrota Edytuj

Fisk w zamian za swoje oszustwa i machlojki został skazany na niewolniczą pracę w kopalni złota. Alvaro nie chce słuchać o jego zwolnieniu. Fisk planuje ucieczkę i w tym celu Bezimienny musi wykraść jego dobytek z magazynu. Jest pewien, że jego krewniak Sanchez wrobił go w to wszystko.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Jarkendar został zaatakowany przez orków, prawdopodobnie więc Fisk został przez nich zabity, lub zniewolony.

Ciekawostki Edytuj