FANDOM

Jestem Finkregh, pan lodu i śniegu, Strażnik Spotkania, i ten, który zakończy twój nędzny żywot.
― Finkregh przedstawiający się Bezimiennemu

Finkregh – lodowy smok z Khorinis, występujący w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jest to najpotężniejszy i najtrudniejszy do pokonania smok w Górniczej Dolinie. Pełni również rolę Strażnika Spotkania. Znajduje się w wielkiej grocie, gdzie dawniej był Nowy Obóz. Od niego Bezimienny dowiaduje się, gdzie przebywa Smok Ożywieniec. Oprócz jaszczuroludzi strzegą go także lodowe golemy, ogniki oraz lodowe wilki. Ginie z rąk Bezimiennego, który zabiera mu także jego smocze jajo. Po pokonaniu bohater może wyciągnąć z niego dwie fiolki smoczej krwi, dwanaście smoczych łusek oraz serce lodowego smoka potrzebne do naładowania Oka Innosa.

Ciekawostki Edytuj

  • W jednej z chat w jaskini smoka znajduje się list od Saturasa w którym zostało zapisane, że Magowie Wody wyruszyli zbadać prastarą cywilizację.
  • Jako jedyny ze smoków z Górniczej Doliny posiada smocze jajo.
  • Gdy gracz zamieni się w niego używając kodów zobaczy, że jego bronią jest runa kuli ognia.
  • Czasami występuje bug, który sprawia, że to Feomathar mówi o Smoku Ożywieńcu, a Finkregh nawet po rozmowie jest nieśmiertelny i nie atakuje bohatera.
  • W modyfikacji Requiem przebywa w ruinach skutej lodem Wolnej Kopalni.