FANDOM

Feomathar – ognisty smok z Górniczej Doliny, występujący w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka.

Przed akcją gry Edytuj

Za swoją siedzibę wybrał górę, na której stały ruiny starej cytadeli. Smok zniszczył ją i utworzył tam wulkan.

Gothic II Edytuj

Feomathara broni horda jaszczuroludziognistych jaszczurówognistych golemów. Ukrył swój skarb na gorących skałach, gdzie według niego nie ma prawa dotrzeć żadna nielotna istota. Jego bratem jest Feodaron, który osiadł w dworze Irdorath i zajął się wysiadywaniem smoczych jaj. Bezimienny może z niego wyciągnąć dwanaście smoczych łusek, dwie fiolki smoczej krwi oraz serce ognistego smoka potrzebne do naładowania Oka Innosa.

Ciekawostki Edytuj

  • Wbrew słowom Feomathara, do jego skarbu istnieje łatwy dostęp – dojście doń znajduje się przy ścieżce prowadzącej do smoka, po prawej stronie, za zakrętem w miejscu, gdzie kończy się urwisko.
  • Gdy gracz wejdzie w jego postać używając kodów zobaczy, że jego bronią jest runa kuli ognia.
  • Można go zabić przy użyciu zaklęcia "masowe zniszczenie" nawet jeśli jest nieśmiertelny (bez Oka Innosa), nie działa to na inne smoki.
  • W modyfikacji L'hiver edition zadaje obrażenia tylko z bliska.
  • W modyfikacji Returning, jest podpisany jako "Ognisty Smok", jednak po rozmowie jest podpisany swoim imieniem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki