Fandom

Gothicpedia

Fenix

5001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Fenix – tajemnicza postać, występująca w modyfikacji Mroczne Tajemnice do Gothic. Nie wiadomo o nim zbyt wiele. Niemal wszelkie zapiski o Fenixie zostały zniszczone lub po prostu rozsypały się ze starości. Nie wiele też wiadomo o jego pochodzeniu, choć prawdopodobnie był prawie boską istotą. Pojawił się na ziemi, gdy bogowie tworzyli swoich zwierzęcych "pupilów" w ludzkim świecie, na ziemi pojawił się – obok Ognionoścy (którego stworzył Innos), Lewiatana (zwierzęcia Adanosa) i smoków (pupilów Beliara) – Fenix, który dokończył świat. Dzięki temu mogło w nim zaistnieć życie.

Pochodzenie Edytuj

Ze względu na to, że Ognionośca, Lewiatan, smoki i Fenix zjawili się w tym samym czasie, a trzej pierwsi zostali stworzeni przez jednego z bogów, ten ostatni, o którym wiadomo najmniej, ale który dokończył świat, mógł być dziełem Bogini. Są to jednak przypuszczenia i nie wiadomo ile mają wspólnego z prawdą.

Święty płomień Edytuj

Ponieważ Fenix, tak samo jak Ognionośca i Lewiatan był dobry, a smoki nie, chciał on pomóc ludziom stworzonym przez Innosa, którzy cierpieli z powodu istot Beliara. Dlatego też, by słabe ludzkie istoty mogły się bronić przed znacznie potężniejszymi smokami, podarował im Święty Płomień – ostrze posiadające niezwykłą moc. Dzięki temu orężowi niemal każdy człowiek, który potrafił unieść ów miecz, mógł zabić dowolnego smoka jedynie dotykając go Świętym Płomieniem.

Przez wiele lat ostrze zdążyło już zardzewieć, ale wciąż posiada swoją potężną, magiczną moc i jest równie groźny dla smoków, co kiedyś.

Ciekawostki Edytuj

  • Gdy podczas tworzenia modyfikacji Mroczne Tajemnice omal nie zawieszono nad nią prac, do ekipy The Poziomkaz dołączył moder o nicku Fenix. Sytuacja ta symbolizuje upadek, ale i późniejsze powstanie. Tak samo w grze Fenix pomógł bogom skończyć ich dzieło (świat) i stworzyć w nim życie.
  • Na jednym z nagrobków za farmą Sekoba znajduje się napis „Tylko fenix był w stanie go powstrzymać”.

Więcej w Fandom

Losowa wiki