Fandom

Gothicpedia

Faring

5001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze22 Udostępnij

Faring
Faring.pgn.jpg
Widok na fortecę od strony przejścia do Nordmaru

Informacje
Typ
Miasto
Położenie
Północna Myrtana
Mieszkańcy
Populacja
Około 50-60 osób
Zarządca
G3: Kan
G3:ZB: Gorn
Ważne postacie
Ważne miejsca
Przejście do Nordmaru
Siedziba Kana
Wielka Arena

Faring – silnie ufortyfikowane górskie miasto położone na Myrtanie. Główny dziedziniec, podobnie jak w Vengardzie, położony jest wyżej od pozostałej części miasta. Niższa część miasta to tylko jedna uliczka z domami po obu stronach.

Przed akcją gry Edytuj

Stacjonowali tu paladyni. Gdy zaczęła się wojna, na miasto najechali orkowie. Dzięki silnym fortyfikacjom obronnym udało się obronić Faring przed pierwszym atakiem orków. Następnie sam Kan poprowadził orków i ludzi ku Faring. Oblężenie trwało długo, a orkowie nie mogli szturmem zdobyć miasta. Szalę zwycięstwa na stronę orków przechylił dopiero Xardas. Według Connora, tutejszego handlarza, nekromanta przybył tu z jakimś dziwnym świecącym kamieniem (wszyscy odwracali od niego wzrok, ponieważ blask był w stanie oślepić w kilka chwil). Connor opowiada także, iż blask był widoczny z drugiego końca pola bitwy. Po tych wydarzeniach Xardas udał się do Nordmaru, a Faring zostało zdobyte przez orków.

Gothic 3 Edytuj

Właśnie w tym mieście osiadł przywódca orków - Kan. Wygłasza on tam codziennie swoje przemowy. Aby się do niego dostać Bezimienny musi cieszyć się odpowiednio wysoką reputację u orków. Znajduje się tu przełęcz do Nordmaru: aby móc przez nią przejść bohater musi pomóc miejscowym myśliwym Tomowi i Wilsonowi, którzy się tam wybierają od czasu do czasu. W mieście mieszka także kilku innych bardzo szanowanych orków.

Znajdują się tu też dwie areny na których Bezimienny może walczyć. Pierwsza znajduje się tuż przy ścieżce

prowadzącej do zamku, druga w zamku. Na pierwszej bohater może zmierzyć się z trzema najemnikami orków. Wyglądem przypomina arenę w Cape Dun - niewielki obszar otoczony kamieniami i kilkoma pochodniami. Za zwyciężone walki Bezimienny dostaje złoto oraz zwiększa swą reputację w mieście. Jej zarządcą jest najemnik Curtis. Na drugiej arenie bohater może walczyć nie tylko z najemnikami, ale również orkami. Jej zarządcą jest ork Tarok. Jednak by Bezimienny mógł z kimkolwiek się tu zmierzyć musi najpierw zostać mistrzem areny w Mora Sul. Wielka Arena w Faring wyglądem przypomina tę w Monterze - teren odgrodzony deskami z jednym wejściem.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Po jakimś czasie armia Gorna atakuje miasto. Kan nie ma zamiaru tracić w bitwie żołnierzy, poddaje więc zamek i opuszcza Faring wraz ze swoimi żołnierzami. Miasto nie odgrywa większej roli, acz mieszka w nim kowal Kendl oraz pięciu asasyńskich kupców, którzy posiadają szczątki smoka-ożywieńca.

Kamień Teleportacyjny Edytuj

Kamień znajduje się na skale w jaskini pod Faring, w jedym z korytarzy.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice jeden z wojowników w pobliżu areny ognia Beowulf wspomina, że także przegrał bitwę o Faring;
  • Jest to jedyne miasto w Myrtanie, w którym podczas rewolucji nikt nie wspomoże Bezimiennego, zmienia to jednak Content Mod 2.6.2, w którym w wyzwoleniu miasta może pomóc Tristan;
  • Faring to jedyne miasto, które nie posiada buntowniczego podziemia;

Więcej w Fandom

Losowa wiki