FANDOM

Esmeralda – królewski galeon, na której przybył lord Hagen i królewscy paladyni z kontynentu do Khorinis. Niegdyś zwykły statek kupiecki, teraz ostatni okręt na wodach Myrtany, który pozostał do dyspozycji ludzi. Inne statki zostały zniszczone i zatopione przez orkowe galery.

Wygląd Edytuj

Esmeralda jest dużym trójmasztowcem z wielką ładownią, kuchnią, sypialnią, a nawet kuźnią. Znajduje się tu też laboratorium alchemiczne i kajuta kapitana. Na okręcie jest dużo ławek i przestrzeni. Flagi okrętu są czerwone, z żółtymi gryfami na środku.

Historia Edytuj

Przed Gothic II Edytuj

Statek został przejęty przez Rhobara II i wcielony do marynarki królewskiej. Król wysłał na nim zaufanego lorda Hagena wraz z kontyngentem paladynów na wyspę Khorinis, w celu wydobycia rudy potrzebnej do walki z orkami. U brzegów wyspy, Esmeralda natknęła się na piratów. Doszło do potyczki, podczas której paladyni szybko rozprawili się z nimi, zatapiając ich statek (wszyscy piraci oprócz Grega zginęli). Po tym wydarzeniu zacumował w porcie Khorinis, gdzie paladyni przejęli kontrolę nad miastem.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Zacumowany statek pozostał chroniony przez kilkunastu świetnie wyszkolonych rycerzy, którzy nie wpuszczali na pokład nikogo, z wyjątkiem paladynów i Magów Ognia. Podczas przygotowań do odsieczy dla Garonda, okręt ochrania już tylko dwóch strażników. Pozostali rycerze zostali przydzieleni do oddziału, który miał lada moment wyruszyć z pomocą do Górniczej Doliny.

W celu udania się na wyspę Irdorath, po długiej dyskusji ze strażnikami, Bezimienny, razem ze swoją załogą, przejmuje okręt. Na jego drodze również staje Girion, lecz po krótkiej rozmowie i on dołącza do ekspedycji. Kapitanem statku mogli zostać: Jorgen, Torlof lub Jack. Po dopłynięciu do Dworu Irdorath, podczas nieobecności głównego bohatera, dowództwo nad statkiem przejmuje Lee. W orkowej przystani zostaje też bezskutecznie zaatakowany przez zielonoskórych. Po zniszczeniu świątyni statek popłynął na kontynent. Podczas podróży, Bezimienny, przebywający w swym prywatnym pomieszczeniu, został nawiedzony przez Xardasa. Mag teleportował się by obwieścić bohaterowi o przejęciu przez nekromantę mocy Beliara. Obwieścił także, że niedługo ponownie się spotkają.

Gothic 3 Edytuj

Kkkkkkk.jpg

Załoga na statku

Po podróży statek pełen łupów dopłynął do brzegów Myrtany. Z pokładu drużyna Bezimiennego miała okazję zobaczyć smugi dymu unoszące się nad miastami kontynentu. Czym prędzej postanowiono zacumować statek na plaży niedaleko Ardei. Bezimienny wraz z Diego, Gornem, Miltenem oraz Lesterem zeszli na ląd, aby się rozejrzeć, z czego ten ostatni pozostał w tyle za swoimi przyjaciółmi. Byli w takim pośpiechu, że postanowili zostawić swój ekwipunek na statku, by później po niego wrócić. Pozostała część załogi pozostała blisko okrętu. Podczas gdy Bezimienny wraz z towarzyszami wplątali się w potyczkę o wyzwolenie Ardei, Esmeralda została zaatakowana przez piratów. Świadkiem zdarzenia był Lester oraz inni, którzy byli w pobliżu statku. Większość załogi ratowała się ucieczką. Nieznane są losy Giriona, Pedra, Benneta, Wilka i kapitana statku, którzy prawdopodobnie zginęli podczas ataku, zostali zniewoleni, uciekli lub przyłączyli się do piratów. Cały statek wraz z profesjonalnym ekwipunkiem, artefaktami, kosztownościami oraz górą złota przepadł.

Zanim statek został zaatakowany, widziano go z zamku oraz najwyższych wież Vengardu. Król oraz poddani, widząc powrót Esmeraldy ze swojej misji, odzyskali namiastkę nadziei w wojnie z orkami. Plotki o bezimiennym bohaterze i jego załodze szybko rozniosły się po krainach.

Quest Pack 4 Edytuj

W modyfikacji do Gothic 3Quest Pack 4 oraz Content Mod Bezimienny tropi piratów na lądzie i odzyskuje część skradzionych rzeczy. Korg posiada mapę do dworu Irdorath, John recepturę Embarli Firgasto, a martwy pirat w okolicach Bakareshu stary ekwipunek łowcy smoków, konsekrowany miecz paladyna bądź szatę arcymaga ognia, ewentualnie także Szpon Beliara.

Ciekawostki Edytuj

  • Z punktu widzenia gry zbudowanie takiego okrętu jak Esmeralda jest niemożliwe. Ani w Khorinis, ani na kontynencie, a także Wyspach Południowych nie ma stoczni, która mogłaby zbudować tak duży okręt. Zmienia to dopiero Content Mod 2.6.3, w którym pojawia się ogromna stocznia w Vengardzie.
  • W intro do Gothic 3 Esmeralda jest dużo mniejsza niż w Gothic II, a na żaglach nie ma już gryfów.
  • W modyfikacji Returning lord Hagen mówi, że paladyn Lothar był kapitanem Esmeraldy.
  • Najprawdopodobniej była wzorowana na karace.
  • Jeżeli Bezimienny zostanie Magiem Ognia, to może wejść na pokład już w I rozdziale.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki