FANDOM

Erol – postać, występująca w Gothic II: Noc Kruka. Jest to wędrowny kupiec, mieszka w chatce w pobliżu farmy Sekoba.

Przed akcją gry Edytuj

Jest prominentnym obywatelem miasta, nie cierpi jednak mieszkańców górnego miasta, uważając ich za nadętych bufonów. Opuszcza mury miasta w poszukiwaniu kamiennych tablic dla Maga Wody Vatrasa.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Bezimienny spotyka go przy drodze do gospody Orlana, siedzącego na ławce. Mówi bohaterowi, że został okradziony przez bandytów, którzy ukradli jego stare kamienne tabliczki. Erol chciał sprzedać je Magowi Wody Vatrasowi. Nie może znaleźć innych tabliczek, gdyż w wyniku potyczki z bandytami, skręcił kostkę u nogi. Gdy Bezimienny odzyska skradzione tabliczki, ten wróci do swojego domu. Bohater może iść za nim do jego chaty, której pilnują Buster i zwykły najemnik. Od tej pory Erol może za darmo nauczyć go siły (do maksymalnie 200 punktów) oraz handlować z Bezimiennym swoimi towarami.

Returning Edytuj

Jest byłym członkiem gildii kupców. Może pomóc Bezimiennemu w dołączeniu do niej.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Erol nadal mieszka w swojej chacie. Utrzymuje kontakty na całej wyspie. Podczas pierwszej rozmowy z Velayą wyznaje jej, że był niegdyś skrybą miejskim. Miał dość tej pracy, przez co sprzedał posadę Corneliusowi. Mówi również, że chętnie powróciłby do dawnego zawodu. Skory do pomocy kupiec chętnie zostanie prywatnym skrybą baronowej. Jego umiejętności negocjacyjne spowodowały bardzo korzystną dla Velayi umowę zarządzania kopalnią. Później Erol jako jedyny człowiek z zewnątrz wszedł do obozu bandytów. Dzięki jego zaangażowaniu bohaterka jest w stanie przekazać informacje o zagrożeniu najazdu zbirów Torlofowi i lordowi Andre. Po interwencji ludzi kupca, prywatny skryba ukrywa arabski miecz, dzięki któremu wojowniczka będzie w stanie powstrzymać bandytów. Następnie udaje się do górnego miasta, gdzie rozkręca swój interes.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Erol został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź wzięty do niewoli.

Ciekawostki Edytuj

  • Po wykonaniu zadania, Bezimienny dostanie jednorazowo jeden punkt siły na stałe, jeśli poprosi go o naukę siły.