Fandom

Gothicpedia

El Bastardo

5223strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Udostępnij

El Bastardo – oręż, występujący w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Gothic II Edytuj

Jest to jednoręczny miecz o długim, szerokim ostrzu z wystającymi po obu stronach taszki kolcami. Bezimienny może kupić ten oręż od najemnika Khaleda, który mieszka na farmie Onara, dopiero od czwartego rozdziału za 1500 sztuk złota. Miecz ten zadaje 65 punktów obrażeń i wymaga tyle samo siły aby bohater mógł go użyć.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Wygląd nie uległ zmianom w stosunku do wersji podstawowej. Na wyspie Khorinis występuje tylko jeden egzemplarz tego oręża. Posiada go bandyta imieniem Tom, ukrywający się w jaskini na bagnach Jarkendaru. Bohater może się nauczyć wykuwania tej broni od kowala Harada (tylko gdy pracuje u niego jako czeladnik) i Benneta. Dopiero po wypłynięciu na wyspę Irdorath Bezimienny może kupić ten oręż od Benneta za 1300 sztuk złota. W dodatku do Gothic II zadaje aż 120 puntów obrażeń, dodatkowo posiada bonus, w postaci 8 punktów do posługiwania się bronią jednoręczną. Bohater potrzebuje 110 punktów siły, aby władać tym mieczem.

Gothic 3 Edytuj

Miecz zachował kolce, są one jednak fantazyjnie zakrzywione w górę, ale także w dół. Taszka i jelec mają kształt dwóch końskich głów zwróconych do siebie, a ostrze jest szersze. Po przypłynięciu na kontynent, Bezimienny również może wykuć El Bastardo. Do jego wykonania potrzebuje jednak odpowiedniego projektu, składników a także umiejętności kucia broni z magicznej rudy.

Patch 1.74 Edytuj

W tej wersji gry wygląd broni zmienia się, przypomina ona bardziej tę z Gothic II. Wyjątkiem jest ostrze - z wcięciem w połowie długości i wymyślny jelec pod kolcami wystającymi z taszki.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Wygląd miecza nie zmienia się. Bohater może go kupić np. w Silden, u bezimiennego handlarza.

Ciekawostki Edytuj

  • „El bastardo” po hiszpańsku oznacza „bękart”.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki