Fandom

Gothicpedia

Dzielnica portowa w Khorinis

5001stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Dzielnica portowa
Dzielnica portowa (by SpY).png
Informacje
Typ
Dzielnica miasta
Położenie
Mieszkańcy
Zarządca
Ważne postacie
Ważne miejsca
Teleportacja
Występowanie

Dzielnica portowa – najbiedniejsza część miasta Khorinis. Zamieszkują ją głównie rybacy, przestępcy i kryminaliści, a także ludzie, których nie stać na przeprowadzenie się do Górnego Miasta.

Opis Edytuj

Dzielnicą portową określamy jedną z dzielnic w Khorinis, która na pewien sposób jest specyficzna. Jest to spowodowane tym, że mieszkają tutaj zazwyczaj ubodzy mieszczanie, bądź też, jak kto woli – "szumowiny z portu". Tutaj urzędują ludzie różnego pokroju – uczciwi i zmęczeni życiem obywatele mają swe domy obok złodziei i morderców. To właśnie powoduje, że opinia innych mieszkańców miasta o niej jest tak negatywna.

L'HIVER Edition Edytuj

Port przeszedł diametralne zmiany. Linię brzegową od betonowej podstawy oddziela drewniany płot, a większość budynków z jednopiętrowych zmieniły się na dwu lub trzy-piętrowe. Pojawiła się też druga stocznia znajdująca się na jednym z trzech długich molo. Dodano również sklep mięsny i sklep z magicznymi zwojami.

Miejsca Edytuj

Port to największa część miasta, w której oczywiście nie zabrakło wielu ciekawych rozrywek, m.in. domu publicznego �– Czerwoną Latarnię, w którym za dnia pracuje dzika niczym kotka Nadja. Interes ten jest prowadzony przez Bromora, który może opowiedzieć o jednej z jego zaginionych dziewczyn – Lucii i o tym, jak to ukradła mu jego złotą misę. Nie zabrakło tutaj także gospody, w której przebywają przeważnie członkowie Gildii Złodziei, a nawet morderca imieniem Nagur. Karczmę tę prowadzi gospodarz, nazywający się Kardif, który może udzielić parę ciekawych informacji na temat portu i o tym, co się w nim zazwyczaj dzieje. Niestety nie za darmo, gdyż żąda za każdą informacją dziesięć sztuk złota, choć można się targować i obniży cenę do sześciu monet. Jeżeli nie zna się dokładnie Khorinis, to można zakupić przydatny plan miasta od kartografa imieniem Brahim, który mieszka
Port w Khorinis.jpg

Port w czasie zachodu słońca

obok gospody. Znajduje się tu również niewielka stocznia, gdzie człowiek o imieniu Garvell buduje łódź, która ma go zabrać z wyspy. Niektórzy ludzie z pozostałych dzielnic twierdzą, że port to wylęgarnia morderców, złodziei, szumowin, czy też innych drani. Powodem tego jest to, że ten teren nie jest patrolowany przez żadnego strażnika miejskiego. Jedyny gwardzista tu obecny to Peck, który zamiast wykonywać swoją pracę, woli siedzieć na pięterku ze swoją kurtyzaną – Vanją. Nieopodal portu przy brzegu morza znajdują się kanały, gdzie działa gildia złodziei.

Rozrywki Edytuj

Można tutaj spotkać nawet nielegalne walki za magazynem portowym, które odbywają się od południa do wieczora. Każda jednorazowa walka kosztuje pięćdziesiąt sztuk złota i da się walczyć tylko z jednym przeciwnikiem, a dokładnie organizatorem tejże rozrywki – Alrikiem. Jeżeli pragniemy zapomnieć o codziennych trudach należy się udać do Czerwonej Latarni. Gdybyśmy pragnęli odprężyć się nieco przy kuflu smacznego piwa powinniśmy się udać do gospody. Natomiast od razu gdy poczujemy głód należy się udać do Eddy, która może
Czerwona Latarnia (za dnia) (by SpY).png

Czerwona Latarnia

przyrządzić bohaterowi zupełnie darmową zupę rybną.

Bagienne ziele Edytuj

W dzielnicy portowej kwitną interesy związane z bagiennym zielem. Ziele zostało sprowadzone przez najemnika imieniem Dar. Najemnik ten ukradł tę paczkę staremu znajomemu bohatera - Cipherowi. Paczka znajduje się dokładnie na piętrze, obok warsztatu Garvella, w magazynie portowym. Pilnuje jej strażnik, który na początku może wydawać się bardzo trudnym przeciwnikiem. Kiedy zostaje już zabity, bohater może wziąć paczkę z zielem. Bezimienny może ją odnieść jej właścicielowi, Cipherowi, bądź też oddać Lordowi Andre. Rozprowadzaniem zielska zajmuję się również odźwierny Czerwonej Latarni – Borka. Informacji na jego temat udziela dziewczyna Nadja, ówcześnie płacąc Bromorowi za usługę pięćdziesiąt sztuk złota. Kiedy tożsamość handlarza zostaje odkryta, zostaje to zgłoszone do Andre, po czym Borka trafia do więzienia w koszarach.

Starzy znajomi Edytuj

Co najciekawsze, można tutaj spotkać naszego przyjaciela jeszcze za czasów Kolonii Karnej – Laresa, który na chwilę obecną zajmuje się zadaniami związanymi z Wodnym Kręgiem, a także misją, polegającą na wypatrywaniu statku paladynów, aby nigdzie nie odpłynęli bez Lee i jego podopiecznych. Może on nauczyć zręczności oraz siły, a także pomóc w kilku ważnych dla fabuły zadaniach, między innymi dołączeniu do Wodnego Kręgu, odnalezieniu zaginionego ornamentu w lesie, czy też dostania się na farmę Onara w celu przyłączenia się do dawnych kompanów z Nowego Obozu.

Handlarze Edytuj

Sprzedażą różnego rodzaju wywarów zajmuję się alchemik – Ignaz, który jest nieco niezrównoważony, jak sam opowiada nam o tym Miguel z obozu bandytów w Jarkendarze. Bezimienny kupi u niego również specjalne zwoje przemiany w różnego rodzaju zwierzęta i bestie, czy też jego własnej produkcji czar o nazwie Niepamięć, który jest bardzo przydatny, jeżeli zechce bohater kogoś okraść, pobić, czy też zdenerwować w inny sposób. Znajduje się tutaj stragan z żywnością prowadzony przez Fenię oraz sklep rybny jej męża, Halvora.

Nauczyciele Edytuj

Jedynym kowalem w porcie jest Carl, od którego Bezimienny może nauczyć się siły, ówcześnie przynosząc posążek Innosa Eddzie. Kolejnym nauczycielem jest Alrik, uczy on posługiwania się bronią jednoręczną. Nieco siły i zręczności naucza Lares. W kanałach gildii złodziei może się przeszkolić w umiejętnościach złodziejskich.

Gildia złodziei Edytuj

Połowem ryb zajmuje się rybak Farim, który może opowiedzieć o jego zaginionym przyjacielu Williamie i jego problemach ze strażą. Z pomocą przychodzi właśnie Bezimienny, który informuje o wszystkim kwatermistrza
Khorinis port.jpg

Widok na port od strony morza

paladynów – Martina. Wszystkie ryby są sprzedawane handlarzowi Halvorowi, który za plecami robi interesy z bandytami. Jeżeli bohater dołączy gildii złodziei, może on odkupić wszystkie nasze misy czy puchary oraz sprzedać parę rybnych niespodzianek, w których znajdują się między innymi pierścień, magiczna ruda, czy wytrychy.

Lichwiarze Edytuj

Jeżeli Bezimienny ma problemy finansowe, możemy zwrócić się do lichwiarza - Lehmara, który zajmuję się pożyczką pieniędzy na procent. Żąda on 20% od pożyczonej przez niego kwoty. Pomóc może Lares, dla którego lichwiarz ma dług wdzięczności. Dzięki temu nie musi mu oddawać pieniędzy, jeżeli już od niego je pożyczy i nie będzie miał przez to żadnego kłopotu.

Mieszkańcy dzielnicy portowej Edytuj

Kobiety Edytuj

Mężczyźni Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Na dachach niektórych domostw można znaleźć ciekawe przedmioty (tylko Noc Kruka).

Więcej w Fandom

Losowa wiki