FANDOM

Dwór Irdorath – jedna z czterech świątyń wzniesionych ku chwale Beliara, położona na wyspie o takiej samej nazwie.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Opis Edytuj

Dwór Irdorath jest najmroczniejszą i najważniejszą ze wszystkich czterech świątyń. Cała budowla jest zaprojektowana tak, aby nikt nie mógł tam przeżyć, a tym bardziej jej zniszczyć. Znajduje się tam mnóstwo pułapek, ożywieńców oraz orków. W najgłębszej krypcie przebywa obdarzony mocą mrocznego boga Smok Ożywieniec. Dwór jest pełen jaszczuroludzi. Znajduje się tam gniazdo smoka Feodarona, jest tam pełno smoczych jaj oraz główna siedziba poszukiwaczy na czele z Czarnym Magiem. Dwór ten pełni także funkcję strategiczną w wyprawie orków na wyspę Khorinis, to stąd napływają zapasy i nowi żołnierze oraz przebywa dowództwo orków. W lochu na wyspie jest przetrzymywany Pedro.

Historia Edytuj

To wschodnia świątynia boga Beliara. W królestwie Myrtany były takie cztery, ale ta jest z nich wszystkich najbardziej przerażająca. Jakieś czterdzieści lat temu północna i zachodnia świątynia zostały zniszczone. Mężni rycerze biorący udział w tym przedsięwzięciu dopilnowali, by nie pozostał z nich kamień na kamieniu. Wtedy hordy nieprzyjaciela nie miały żadnych szans w starciu z zastępami bohaterskich wojowników i paladynów. Zniszczenie pozostałych dwóch miejsc sekty wydawało się tylko kwestią czasu. Zło mogło wreszcie ponieść ostateczną klęskę. Ale gdy upadła druga świątynia pozostałe po prostu zniknęły!
― Pyrokar

Poszukiwania świątyni Edytuj

Xardas odkrył dwór dawno temu – opisał go w książce i stworzył mapę do niego prowadzącą. Było to jeszcze za czasów, gdy był członkiem kręgu ognia. Swoje zapiski zataił przed pozostałymi magami i ukrył w tajnej bibliotece głęboko w podziemiach pod klasztorem na wyspie Khorinis. Po latach dał Bezimiennemu wskazówki, dzięki którym mógł on odnaleźć notatki o dworze Irdorath. Ten odnalazł bibliotekę, przeczytał stare zapiski Xardasa, i uprzednio wziąwszy mapę, czym prędzej zebrał załogę na statek paladynów i odpłynął z Khorinis.

Upadek świątyni Edytuj

Wybrańcowi udało się przeżyć niebezpieczeństwa, jakie zastały go w świątyni na wyspie Irdorath i zabił Czarnego Maga, a następnie dostał się przed oblicze Smoka Ożywieńca, który został pokonany, a co za tym idzie, dwór stracił swoją pierwotną moc. I choć trzecia świątynia upadła, nie wiadomo co stało się z ostatnią.

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning po pokonaniu Smoka Ożywieńca pojawia się Dagoth wraz z kilkoma demonami.

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas wyprawy do świątyni, Bezimienny pisze w dzienniku, że Dwór przypomina mu Świątynię Śniącego.
  • W dodatku Noc Kruka zostaje postawiona kapliczka boga ciemności, która znajduje się w jednej z komnat lochów, gdzie przetrzymywany jest Pedro.
  • Przypłynięcie do Dworu Irdorath wpław jest niemożliwe, gdyż Bezimiennego zje morski potwór.
  • Wszystkie księgi na pulpitach w tej świątyni są napisane w nieznanym bohaterowi języku.
  • Gdy Bezimienny spróbuje wypłynąć z Dworu wpław, na ekranie wyświetli się napis: Piranhas are watching you i usłyszy ryk potwora. Gdy zaś zawróci, pojawi się zdanie: Well, swim home to mommy.