FANDOM

Druidzi – kapłani natury i słudzy Adanosa. Każdy posiada kamień, który pozwala im przemienić się w zwierzę i mieć jego moc. Druidom często z własnej woli służą gońcy leśni. Mieszkają na kontynencie, głównie w Myrtanie.

Przed akcją gry Edytuj

Nie wiadomo, kiedy dokładnie zostali powołani druidzi, prawdopodobnie druidzi pojawili się wraz z założeniem królestwa Myrtany ale na pewno od początku istnienia służyli Adanosowi. Przed wybuchem wojny królestwa Myrtany z orkami nie wadzili oni nikomu. Żyli spokojnie, polowali dla nich gońcy leśni, a oni sami zajmowali się leczeniem innych ludzi oraz magią natury. Interesowali się także alchemią. Od początku żyli w lasach i dalekich od miast miejscach.

Gothic 3 Edytuj

Po wybuchu wojny orkowie starali się zabić wszystkich druidów. Zostało więc ich niewielu przy życiu. Współpracowali z buntownikami w walce z okupantem. Kilka zadań dla nich wykonuje Bezimienny.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

W tej części występuje kilku druidów (np. Ignatius). Jeden z nich mieszka w chacie z Gońcami Leśnymi niedaleko Silden, a drugi przebywa w sali Inoga i uczy prastarej magii. Porgan dalej mieszka w swojej jaskini z Gońcami Leśnymi.

Znani druidzi Edytuj

  • Runak – najwyższy z druidów Myrtany, ma moc cieniostwora;
  • Porgan – uzdrowiciel, posiada kamień rozpruwacza;
  • Torn – mieszka w okolicach Geldern, potrafi zmienić się w zębacza;
  • Bogir – stary myśliwy z Nordmaru, posiada kamień wilka;
  • Shakyor – druid i koczownik z pustyni, zaklinacz lwów;
  • Akor – zginął w niewyjaśnionych okolicznościach, miał moc topielca;
  • Ignatius – druid mieszkający w Gocie. Potrafi zmieniać się w zębacza.

Ciekawostki Edytuj