FANDOM

Droga siedmiu kroków – zadanie główne, występujące w modyfikacji Mroczne Tajemnice.

Przebieg zadania Edytuj

Pradawni Edytuj

Gdy Bezimienny dociera do świątyni pradawnych, spotyka smoka przy wejściu – okazuje się, że był to jeden z Pradawnych Algirion Tas an'Dar. Ten mówi bohaterowi, że zabijając Korthagora, uczynił pierwszy krok w ramach Drogi Siedmiu Kroków, a następnie poleca mu iść do Ken'Udza. Przywódca Pradawnych z kolei każe w ramach owej Drogi wrócić, gdy będzie gotowy. Bezimienny rozmawia o niej z Algirionem i na jego polecenie czyta księgę Illuminati.

Zdobywanie poparcia Pradawnych Edytuj

Bohater po przeczytaniu księgi zaczyna zdobywać szacunek pradawnych:

  • Sheer'Ghar w ramach testu odwagi pokonuje Bezimiennego, a następnie mówi, że wyczuł w bohaterze silną wolę;
  • Khan wstawi się za Bezimiennym w zamian za butelkę bimbru;
  • Eli'Ne każe bohaterowi zdobyć mroczny szczaw, ciernistą paproć i nocny aloes w ramach testu;
  • Flad’Nag wstawi się, gdy Bezimienny udowodni swą mądrość. W tym celu bohater rozmawia z Algirionem o Flad'Nagu, a następnie do niego wraca i mówi mu:
    • Wiara w przyjaciół czasem przyćmiewa prawdę o nich.;
    • Ja też poznałem gorzki smak zdrady;
    • Ja pragnę jedynie… wolności.

Krew Ognionoścy Edytuj

Bezimienny udaje się do Balaiaretha – ostatniego pradawnego. Ten każe mu zdobyć krew Ognionoścy. Radzi udać się do Eli'Ne, lecz ostrzega o niezdradzenia planów Balaiaretha Pradawnej. Bohater udaje się do Podziemnego Świata i rozmawia z Eli'Ne o Ognionoścach. Ta się pyta, czemu Bezimienny interesuje się tym gatunkiem. Bohater może jej odpowiedzieć:

  • Po prostu je podziwiam (droga Beliara);
  • Balaiareth chce zdobyć ich krew (droga Innosa).

Droga Innosa Edytuj

Oddanie fałszywej krwi Edytuj

Jeżeli Bezimienny zdradzi Eli'Ne plan Balaiaretha, ta jest zaskoczona i postanawia zawiadomić pozostałych pradawnych. Bohater wraca do świątyni, do Flad’Naga, po fałszywą krew Ognionoścy, by oddać ją zdrajcy. Bezimienny przekazuje niczemu niedomyślającemu się Balaiarethowi, a ten natychmiast znika. Ken'Udz mówi, że nie wiedział o zdradzie Balaiaretha. Po rozmowie Ken'Udz każe znaleźć mistrza – Algiriona bądź Sheer'Ghara. Po wyborze bohater wraca do Ken'Udza, a ten zadaje mu trzy zagadki. Bezimienny odpowiada na nie:

  • Cień;
  • śmierć;
  • mrok.

Po udzieleniu odpowiedzi Ken'Udz zleca bohaterowi zadanie dowiedzenia się, co planują Magowie Wody. Daje Bezimiennemu siedem dni na wykonanie zadania.

Atak hord Beliara Edytuj

Po zdobyciu dowodów planów Magów Wody bohater wraca do Ken'Udza. Ten na podstawie dowodów twierdzi, że kapłani Adanosa chcą dostać się do Jarkendaru. Rozmowę przerywa atak sił Beliara na świątynię. Atak zostaje odparty, lecz w trakcie niego giną Khan, strażnik portalu Horgan i Flad’Nag, a Ken'Udz zostaje uśpiony. Algirion każe Bezimiennemu zabić Uriziela. Bohater opuszcza świątynię i wyrusza na wyspę Uriziela

Zaliczenie drogi Edytuj

Po zabiciu Uriziela Bezimienny wraca do Ken'Udza, który właśnie się przebudził. Mówi mu, że Uriziel nie żyje. Pradawny żąda dowodu śmierci, którym okazuje się głowa Uriziela. Ken'Udz wierzy w słowa bohatera i mówi mu, że zaliczył drogę siedmiu kroków. Zadanie kończy się powodzeniem.

Droga Beliara Edytuj

Zabicie Ognionoścy Edytuj

Jeśli Bezimienny powie Eli'Ne, że jest zafascynowany Ognionoścami, Pradawna czuje się zadowolona i zdradza mu lokalizację jednego z osobników. Bohater znajduje w kamiennym kręgu młot Dotyk Beliara i za jego pomocą zabija Ognionoścę oraz zabiera jego krew.

Oddanie prawdziwej krwi Edytuj

Bezimienny wraca do świątyni pradawnych i oddaje Balaiarethowi prawdziwą krew, a ten natychmiast znika. Ken'Udz jest jednak niezadowolony z decyzji bohatera i wyrzuca go ze świątyni, a zadanie kończy się niepowodzeniem.