FANDOM

Diego – zręczny wojownik i złodziej. Jeden z przyjaciół Bezimiennego. Występuje w każdej części serii Gothic oprócz Gothic 3: Zmierzch Bogów i Gothic 3: The Beginning.

Charakter i osobowość Edytuj

Diego jest sprytnym człowiekiem zawsze szukającym okazji, by się wzbogacić. Ma żyłkę do interesów i nie wzbrania się skorzystać z nieuczciwej okazji do zarobku, jest też jednak honorowy i lojalny wobec swoich przyjaciół. Bardzo inteligentny, potrafi się dobrze ustawić w życiu i wyjść cało z niejednej opresji. Diego lubi być na bieżąco i zawsze wiedzieć, co się dzieje.

Przed akcją gry Edytuj

Diego był wspólnikiem Gerbrandta w mieście Khorinis. Pomagał mu w szczególne śliskich sprawach, ale gdy wiedział już za dużo, został wtrącony przez byłego kompana do kolonii karnej.

Gothic: Der Comic Edytuj

Gorn wszczyna zamieszki przy arenie, a Diego i Milten zostają uznani za jego przyjaciół, przez co ich reputacja w obozie zmalała. Razem planują zemścić się na Barabacku, który skrzywdził Gorna i był źródłem ich nieszczęść.

Gothic Edytuj

Diego był skazańcem w Górniczej Dolinie Khorinis. Dzięki żyłce do interesów i zręcznym palcom wzbił się ponad pracujących w kopalniach kopaczy. Został przywódcą cieni, zwiadowców pracujących dla Gomeza, a także opiekował się nowymi więźniami. Diego wraz ze swoimi przyjaciółmi – LesteremGornem i Miltenem – organizował spotkania, dzięki którym zawsze wiedział, co dzieje się w innych obozach. To on ratuje Bezimiennego przed Bullitem i dwoma innymi strażnikami, objaśnia mu zasady panujące w kolonii, opowiedział o obozach i proponowuje przyłączenie się do Starego Obozu. Jeśli bohater zdecyduje się na przyłączenie do Starego Obozu, Diego zostaje jego przewodnikiem i objaśnia jego test zaufania. W III rozdziale pomaga Bezimiennemu w zdobyciu kamienia ogniskującego z kanionu trolli. W IV rozdziale, po zalaniu się Starej Kopalni, opuszcza obóz. Zostaje na straży niedaleko południowej bramy, aby ostrzegać innych, by nie zbliżali się do wejścia do obozu, ponieważ strażnicy atakują każdego, kto się zbliży. Mówi również bohaterowi, aby znalazł Gorna i Lestera i powiedział im, że mają się spotkać z nim i Miltenem tam gdzie zwykle.

Zlecane zadania Edytuj

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po upadku bariery Diego udaje się do miasta Khorinis, gdzie zamierzał ostrzec paladynów o smokach atakujących Górniczą Dolinę. Jednakże nie został dopuszczony przed oblicze lorda Hagena i z polecenia paladyna Lothara, z powrotem zesłano go do kolonii. Diego trafia do niewoli paladynów, którzy wkroczyli do Górniczej Doliny po upadku bariery. Okazuje się jednak przydatny, ponieważ dobrze zna okolicę. Zostaje przydzielony do grupy Silvestra, który wysłał go z dwoma paladynami daleko od obozu, aby znalazł bezpieczne miejsce na ukrycie zgromadzonej magicznej rudy. Jednakże, Silvestro i górnicy wpadli na stado pełzaczy i zginęli. Diego zaszywa się w małej kotlince na ziemiach orków, gdzie Bezimienny może go odnaleźć i wyprowadzić z Doliny. Następnie udaje się do Khorinis. W mieście prosi bohatera o odzyskanie jego oszczędności, które zostały na dawnym placu wymian. Chce zemścić się na Gerbrandcie, dlatego prosi Bezimiennego, aby zaniósł mu list. Gdy Gerbrandt czyta list, w którym Diego mu grozi, ten ucieka, a były przywódca cieni przejmuje jego dom. Płynie z Bezimiennym na dwór Irdorath. Może bohatera wtedy nauczyć zręczności, strzelania z łuku, pomóc przy tajemniczych przejściach i sprzedać strzały oraz bełty.

Zlecane zadania Edytuj

Gothic 3 Edytuj

Wraz z Bezimiennym, Diego przypływa na kontynent. Po wyjściu na brzeg Myrtany walczy z nim ramię w ramię o Ardeę. Następnie wyrusza do Varantu, by zarobić. Bezimienny może go spotkać w Bradze i wspólnie z nim zapolować na mroczne zębacze. Po wykonaniu zadania, Diego będzie towarzyszył Bezimiennemu, który zabiera go do Mora Sul, gdzie jak zwykle będzie szukał sposobu na łatwy zarobek. Diego radzi również bohaterowi by udał się do Zubena. W zależności od decyzji Bezimiennego, po stronie którego boga stanąć, jego losy są różne. Jeżeli stanie po stronie Innosa lub Adanosa, Diego zamieszka w Mora Sul i zostanie najbogatszym człowiekiem świata. Jeżeli opowie się po stronie Beliara, uzyska tytuł skarbnika w prywatnym skarbcu bohatera.

ArcaniA Edytuj

Diego przemyca towary na statkach wojennych Myrtany. Po raz pierwszy pojawia się na wysepce Feshyr, podczas zdobywania błogosławieństwa Gromara. Jest on mentorem pasterza z Feshyr. Gromar każe bohaterowi pozbyć się go z wyspy, ale Diego jest sprytny i daje bohaterowi swoją starą maczetę, jako dowód na to, że Bezimienny pozbył się go z wyspy. Jakiś czas później wysyła Bezimiennego z ziołami do Lyrci. Podczas nieobecności bohatera jego wioska została zniszczona. Po tym zajściu zabiera młodzieńca na Argaan i zleca znalezienie starożytnej świątyni w górach, w której znajduje się boskie kowadło, a sam udaje się do Stewark. Tam niespodziewanie wpada w kłopoty, z których musi go wydostać Bezimienny. Diego został oskarżony o zabicie Mermunda, za co zostaje schwytany i wtrącony do lochu w Stewark, z którego jednak uwalnia go główny bohater. Następnie wyrusza gdzieś z Rauterem i Gornem, nie chce jednak powiedzieć Bezimiennemu dokąd idą i co będą robić. Z czasem przybywa do Thorniary, gdzie zostaje uwięziony wraz z Miltenem oraz lordem Hagenem przez najemników Krwawe Żmije i zmuszony przez nich do walki na arenie im. Lorda Dominique. Z opresji jednak znów ratuje go bohater.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Tak jak reszta przyjaciół Rhobara III, wyruszył do Setarrif, aby powstrzymać demona. Pomaga Miltenowi odkopać wejście do podziemi ruin miasta oraz udziela bohaterowi kilku wskazówek.

Modyfikacje Edytuj

Złote Wrota Edytuj

Diego przebywa w obozie paladynów pod dowództwem lorda Hagena. Wraz z Andre i Martinem przesiaduje przy ognisku. Gdy spotyka bohatera rozpoczyna się rozmowa. Przyjaciel bohatera prosi go o odnalezienie jego paczki z bagiennym zielem, którą zarekwirował mu lord Hagen, gdyż nie będzie mu psuć żołnierzy!. Może zaprowadzić Bezimiennego do obozu orków w kanionie, w którym spotyka Gorna i tam się zatrzymuje. Później bohater może z nim walczyć na arenie w orkowym obozie.

Dolina Zombie Edytuj

Po wybuchu plagi zombie Diego ucieka ze Starego Obozu do obozowiska niedaleko chaty Cavalorna. Odnajduje go Bragus, który poszukuje siedmiu insygniów Beliara. Pyta się Diego o jedną z nich, która ma znajdować się na arenie orków. Dowódca cieni mówi, że może pomóc głównemu bohaterowi tam pójść, a Bragus przyjmuje propozycję. Po dotarciu na arenę orków i odbiciu jej spod władzy zombie bohater przekazuje Diego wiadomość, że Gorn go szuka. Cień jest tym uradowany i biegnie na ich miejsce spotkań.

Quest Pack 4 Edytuj

Po wyzwoleniu Ardei spod władzy orków, Diego oddaje Bezimiennemu swoją zbroję cienia, a sam przywdziewa ubranie łowcy.

Mroczne Tajemnice Edytuj

Diego opowiada Bezimiennemu także o innych obozach w Górniczej Dolinie. Bezimienny przychodzi później do niego z bełtem mającym dziwne nacięcie, który znalazł przy ciele Neka. Cień radzi mu iść do Cavalorna. Kiedy główny bohater wraca do Diega, mówi, że jest to bełt należący do Pacho, który zabił Neka na zlecenie Złego. Dowódca cieni radzi mu się tam udać i wyciągnąć z niego informacje. Po spotkaniu Bezimienny pokazuje Diego dziwny zwój oraz wspomina o Kruku jako przełożonym Złego. Diego ostrzega Bezimiennego przed Krukiem, gdyż jest on bardziej niebezpieczny niż Gomez. Niektórzy nawet mówią, że to Kruk jest faktycznym władcą Starego Obozu. Teraz cień wysyła bohatera do Thorusa w celu zdobycia większej ilości informacji na temat Neka. Okazuje się, że Nek był kurierem magów i niósł ze sobą pewien list od Corristo. Najlepszy przyjaciel bohatera prosi go o odnalezienie jakiegoś maga, który będzie w stanie odczytać ten zwój. Tym magiem okazuje się być Algirion Tas an'Dar. Po powrocie do Górniczej Doliny, Bezimienny oznajmia cieniowi, że znalazł maga mogącego odszyfrować zwój, ale zabrał mu go, gdyż ludzie nie powinni używać takich czarów. Prawdopodobnie był to zwój teleportacji, co Diego uważa za możliwe, ponieważ Kruk mógł chcieć go użyć do ucieczki. Po dostarczeniu tych informacji, Diego dziękuje protagoniście za udowodnienie, że można mu zaufać w bardzo śliskich sprawach. Podczas przygody w kanionie trolli okazuje się, że nie ma tam kamienia ogniskującego. Cień mówi bohaterowi, że niedawno był tu przemytnik imieniem Monk i to pewnie on ma kamień ogniskujący. Następnie dowódca cieni wraca do Starego Obozu. Po poinformowaniu Lestera i Gorna o spotkaniu wszyscy przyjaciele ruszają do górskiej fortecy, która jest miejscem ich spotkań. Bezimienny zastępuje tam Gorna, który nie może przyjść z powodu przygotowań do odbicia Wolnej Kopalni. Podczas spotkania tematem rozmowy jest wojna Gomeza i Lee. Diego mówi, że aby konflikt dobiegł końca Gomez koniecznie musi zginąć. Po zdobyciu runy teleportacyjnej do świątyni magów ognia Bezimienny atakuje Stary Obóz i zabija Gomeza. Tymczasem Diego, Milten i Lester zostają w górskiej fortecy aż do upadku magicznej bariery nad Górniczą Doliną.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Diego jest poszukiwany wraz z Bezimiennym, Lesterem, Gornem i Laresem za kradzież Esmeraldy oraz uprowadzenie Miltena i Vatrasa.

LGBT Mod Edytuj

Diego jest jednym z homoseksualistów chcących rozpocząć bunt w Starym Obozie opanowanym przez homofobię. Kiedy Marin przychodzi do niego i przesyła pozdrowienia od Pavla, dzięki czemu Diego wie, że strażnik Starego Obozu jest jednym z nich. Bohater pyta się, czy potrzebuje on jakiejś pomocy, ale aktualnie nie. Jakiś czas później Diego mówi Marinowi, że potrzebuje strzał do walk z homofobami podczas rewolucji. Prosi go o pójście do Cavalorna, ale ostrzega protagonistę przed dwoma dresiarzami, którzy lubią przebywać w okolicach chaty Cavalorna. Dowódca cieni nazywa dresiarzy ubranymi w czarne bluzy łysolami. Po otrzymaniu strzał dziękuje bohaterowi. Następnego dnia rano Diego i wszyscy inni homoseksualiści rozpoczynają bunt, a Marin zabija Gomeza, wskutek czego rewolucja kończy się zwycięstwem homoseksualistów, natomiast wieczorem słuchają razem koncertu In Extremo. W Starym Obozie zapanowuje równowaga, spokój i tolerancja.

Rozdroże Edytuj

Podczas podróży na Myrtanę z powodu ciężkiego ładunku w ładowni Esmeralda zaczęła pękać. Z tego powodu bohaterowie musieli zatrzymać się na pewnej wyspie. Diego wraz z Bezimiennym i Gornem poszli zwiedzić drugą, sąsiednią wyspę. Słuchają na niej koncertu In Extremo. Lester może u niego zakupić strzały i bełty. Po naprawie Esmeraldy on razem z resztą załogi wyruszają w dalszą drogę.

Ciekawostki Edytuj

  • Z niewiadomych powodów, Diego nie może pokazywać się u magów. Mówi to w pierwszym spotkaniu z bohaterem. Może to mieć związek z jego przyjaźnią z Miltenem, której magowie ognia nie popierają lub z wydarzeniami z Gothic: Der Comic i brawurową ucieczką przed Drago.
  • W Gothic, gdy poczekamy do 3:00 w nocy przed jego chatą zobaczymy, jak udaje się do zawalonej wieży. Siedzi w niej do 5:30 po czym z powrotem wraca do chaty. Może to być spowodowane bezsennością bohatera lub nawiązywać w jakiś sposób do wydarzeń z Gothic: Der Comic.
  • Po IV rozdziale w Gothic Diego nie ma już gildii cień. Zmienia się ona na gildię mag ognia. Jest to spowodowane tym, że gdyby posiadał dawną gildię, uciekałby przed bohaterem, a w przypadku gildii strażnik chciałby go zabić.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów, da się go przywołać kodem, mimo iż normalnie w tej części nie występuje. Zleca misję Bezimiennemu polegającą na odnalezieniu Miltena w Gocie.
  • W Gothic II: Noc Kruka, gdy główny bohater poprosi go o pomoc w przeprawie przez Górniczą Dolinę i dotrze z nim do dawnego miejsca wymiany (omijając opuszczoną kopalnię) z Gothic, otrzyma 500 punktów doświadczenia za nostalgię.
  • W serii Gothic wielokrotnie zmienia się jego wygląd. W Gothic, Gothic II i Gothic II: Noc Kruka jest brunetem i ma długie wąsy, w Gothic 3 ma ciemnoszare włosy i wąsy, zaś w ArcaniA i ArcaniA: Upadek Setarrif jego włosy są siwe, a wąsy krótkie.
  • Jeśli Bezimienny zabierze Diega jako towarzysza do Mora Sul wypełni zadanie Diego w Mora Sul, którego od nikogo nie może przyjąć.
  • ArcaniAArcaniA: Upadek Setarrif nie posiada łuku.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice w swoim ekwipunku ma zbroję zabójcy i hełm najemnika.
  • W Gothic II mówi Bezimiennemu, gdzie ukrył swoje złoto, kiedy był jeszcze pod magiczną barierą, jednak w Gothic nie ma tego złota. Poprawia to modyfikacja Świat Skazańców, w której Diego zbiera złote monety i prosi bohatera o przyniesienie mu porozrzucanych po kolonii monet jeśli takowe znajdzie. Za każdą monetę oferuje jedną bryłkę rudy.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów z nieoficjalną łatką 2.1 znajduje się niedaleko Silden. Bezimienny może z nim handlować i uczyć się od niego. Diego może również towarzyszyć bohaterowi.
  • W konsolowej wersji ArcaniA istnieje osiągnięcie o nazwie Bogatszy niż Diego, wymagające zgromadzenia 200 000 sztuk złota.
  • W pierwszej wersji Gothic 3 jego głowa była zbyt mała w stosunku do reszty ciała. Późniejsze wersje poprawiły ten błąd.
  • Jeśli bohater zdecyduje się oddać listę od Iana w ręce Laresa, Diego najprawdopodobniej się o tym dowie – świadczą o tym wpis w dzienniku o treści Diego ucieszył się, gdy wręczyłem mu listę od Iana. Chyba nie zauważył, że Lares dodał kilka rzeczy od siebie. A może rzeczywiście widziałem dziwny błysk w jego oku? oraz komentarz Roscoe o nim – Jak go znam, pękłby ze śmiechu na wieść, że tu jesteś. Z pewnością jako przywódcy cieni dotarła do niego informacja o napadzie na konwój. Poza tym cechowała go przenikliwość.
  • Gdy Bezimienny zaprosi Diego na pokład Esmeraldy, a następnie powie mu, że zabrakło dla niego miejsca, wspomina on wtedy o pierwszym spotkaniu z bohaterem i o Bullicie.
  • W modyfikacji Left 4 Gothic on, Milten, Lester i Gorn są postaciami grywalnymi.
  • Gdy w Gothic II: Noc Kruka Bezimienny postanowi odprowadzić Diego na przełęcz i podczas tej wyprawy towarzysz zginie, wówczas w Khorinis przy pierwszym spotkaniu Diego spyta bohatera, dlaczego jest taki zdziwiony, widząc go, oraz powie, że tak naprawdę stracił tylko na chwilę przytomność.
  • Podczas odprowadzania Diega na przełęcz w drugim rozdziale gry, można udać się z nim na przechadzkę po całej Dolinie. Diego będzie komentował każde z ciekawych miejsc, takich jak stara krypta, wieża Xardasa, kopalnie paladynów, palisadę orków, wejście do Nowego Obozu czy nawet legowiska smoków.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Diego