FANDOM

Diego – zręczny wojownik i złodziej. Jeden z przyjaciół Bezimiennego. Występuje w każdej części serii Gothic oprócz Gothic 3: Zmierzch Bogów i Gothic 3: Początek.

Charakter i osobowość Edytuj

Diego jest sprytnym człowiekiem zawsze szukającym okazji, by się wzbogacić. Ma żyłkę do interesów i nie wzbrania się skorzystać z nieuczciwej okazji do zarobku, jest też jednak honorowy i lojalny wobec swoich przyjaciół. Bardzo inteligentny, potrafi się dobrze ustawić w życiu i wyjść cało z niejednej opresji. Diego lubi być na bieżąco i zawsze wiedzieć, co się dzieje.

Przed akcją gry Edytuj

Jest wspólnikiem Gerbrandta. Pomaga mu w szczególne śliskich sprawach, ale gdy wiedział już za dużo, zostaje wtrącony przez byłego kompana do kolonii karnej.

Gothic: Der Comic Edytuj

Gorn wszczyna burdę przy arenie, a Diego i Milten zostają uznani za jego przyjaciela i ich reputacja w obozie zmalała. Razem planują zemścić się na Barabacku, który skrzywdził Gorna i był źródłem ich nieszczęść.

Gothic Edytuj

Diego był skazańcem w Górniczej Dolinie Khorinis. Dzięki żyłce do interesów i zręcznym palcom wzbił się ponad pracujących w kopalniach kopaczy. Został przywódcą cieni, zwiadowców pracujących dla Gomeza, a także opiekował się nowymi więźniami. Diego wraz ze swoimi przyjaciółmi – LesteremGornem i Miltenem – organizował spotkania, dzięki którym zawsze wiedział, co dzieje się w innych obozach. To on uratował Bezimiennego przed Bullitem i dwoma innymi strażnikami, objaśnił mu zasady panujące w kolonii, opowiedział o obozach i zaproponował przyłączenie się do Starego Obozu. Jeśli bohater zdecydował się na przyłączenie do Starego Obozu, Diego zostaje jego przewodnikiem i objaśnia jego test zaufania. W trzecim rozdziale pomaga Bezimiennemu w zdobyciu kamienia ogniskującego z kanionu trolli. W czwartym rozdziale, po zalaniu się Starej Kopalni, opuszcza obóz. Zostaje na straży niedaleko południowej bramy, aby ostrzegać innych, by nie zbliżali się do wejścia do obozu, ponieważ strażnicy atakują każdego, kto się zbliży. Mówi również bohaterowi, aby znalazł Gorna i Lestera i powiedział im, że mają się spotkać z nim i Miltenem tam gdzie zwykle.

Gothic II i Noc Kruka Edytuj

Po upadku bariery Diego udaje się do miasta Khorinis, gdzie zamierzał ostrzec paladynów o smokach atakujących Górniczą Dolinę. Jednakże nie został dopuszczony przed oblicze lorda Hagena i z polecenia paladyna Lothara, z powrotem zesłano go do kolonii. Diego trafia do niewoli paladynów, którzy wkroczyli do Górniczej Doliny po upadku bariery. Okazuje się jednak przydatny, ponieważ dobrze zna okolicę. Zostaje przydzielony do grupy Silvestra, który wysłał go z dwoma paladynami daleko od obozu, aby znalazł bezpieczne miejsce na ukrycie zgromadzonej magicznej rudy. Jednakże, Silvestro i górnicy wpadli na stado pełzaczy i zginęli. Diego zaszywa się w małej kotlince na ziemiach orków, gdzie Bezimienny może go odnaleźć i wyprowadzić z Doliny. Następnie udaje się do Khorinis. W mieście prosi bohatera o odzyskanie jego oszczędności, które zostały na dawnym placu wymian. Chce zemścić się na Gerbrandcie, dlatego prosi Bezimiennego, aby zaniósł mu list. Gdy Gerbrandt czyta list, w którym Diego mu grozi, ucieka, a ten przejmuje jego dom. Płynie z Bezimiennym na Dwór Irdorath. Może bohatera wtedy nauczyć zręczności, strzelania z łuku, pomoże przy tajemniczych przejściach i sprzeda strzały oraz bełty.

Gothic 3 Edytuj

Wraz z Bezimiennym, Diego przypływa na kontynent. Po wyjściu na brzeg Myrtany walczy z nim ramię w ramię o Ardeę. Następnie wyrusza do Varantu, by zarobić. Bezimienny może go spotkać w Bradze i wspólnie z nim zapolować na mroczne zębacze. Po wykonaniu zadania, Diego będzie towarzyszył Bezimiennemu, który zabiera go do Mora Sul, gdzie jak zwykle będzie szukał sposobu na łatwy zarobek. Diego radzi również bohaterowi by udał się do Zubena. W zależności od decyzji Bezimiennego, po stronie którego boga stanąć, jego losy są różne. Jeżeli stanie po stronie Innosa lub Adanosa, Diego zamieszka w Mora Sul i zostanie najbogatszym człowiekiem świata. Jeżeli opowie się po stronie Beliara, uzyska tytuł skarbnika w prywatnym skarbcu bohatera.

ArcaniA Edytuj

Diego przemyca towary na statkach wojennych Myrtany. Po raz pierwszy pojawia się na wysepce Feshyr, podczas zdobywania błogosławieństwa Gromara. Był on mentorem nowego bohatera. Gromar każe bohaterowi pozbyć się go z wyspy, ale Diego jest sprytny i daje bohaterowi swoją starą maczetę, jako dowód na to, że Bezimienny pozbył się go z wyspy. Jakiś czas później wysyła Bezimiennego z ziołami do Lyrcy. Podczas nieobecności bohatera jego wioska została zniszczona. Po tym zajściu zabiera bohatera na Argaan i zleca znalezienie starożytnej świątyni w górach, w której znajduje się boskie kowadło, a sam udaje się do Stewark. Tam niespodziewanie wpada w kłopoty, z których musi go wydostać Bezimienny. Diego został oskarżony o zabicie Mermunda, za co zostaje schwytany i wtrącony do lochu w Stewark, z którego jednak uwalnia go główny bohater. Następnie wyrusza gdzieś z Rauterem i Gornem, nie chce jednak powiedzieć Bezimiennemu dokąd idą i co będą robić. Z czasem przybywa do Thorniary, gdzie zostaje uwięziony wraz z Miltenem oraz lordem Hagenem przez najemników Krwawe Żmije i zmuszony przez nich do walki na arenie im. Lorda Dominique. Z opresji jednak znów ratuje go bohater.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Tak jak reszta przyjaciół Rhobara III, wyruszył do Setarrif, aby powstrzymać demona. Pomaga Miltenowi odkopać wejście do podziemi ruin miasta oraz udziela bohaterowi kilku wskazówek.

Złote Wrota Edytuj

Diego przebywa w obozie paladynów pod dowództwem lorda Hagena. Wraz z Andre i Martinem przesiaduje przy ognisku. Gdy spotyka bohatera rozpoczyna się rozmowa. Przyjaciel bohatera prosi go o odnalezienie jego paczki z bagiennym zielem, którą zarekwirował mu lord Hagen, gdyż nie będzie mu psuć żołnierzy!. Może zaprowadzić Bezimiennego do obozu orków w kanionie, w którym spotyka Gorna i tam się zatrzymuje. Później bohater może z nim walczyć na arenie w orkowym obozie.

Ciekawostki Edytuj

  • Z niewiadomych powodów, Diego nie może pokazywać się u magów. Mówi to w pierwszym spotkaniu z bohaterem. Może to mieć związek z jego przyjaźnią z Miltenem, której magowie nie popierają lub o wydarzenia z Gothic: Der Comic i brawurową ucieczkę przed Drago.
  • W Gothic, gdy poczekamy do 3:00 w nocy przed jego chatą zobaczymy, jak udaje się do zawalonej wieży. Siedzi w niej do 5:30 po czym z powrotem wraca do chaty, może to być spowodowane bezsennością bohatera lub nawiązywać w jakiś sposób do wydarzeń z Gothic: Der Comic.
  • Po czwartym rozdziale w Gothic Diego nie ma już gildii cień. Zmienia się ona na gildię mag ognia. Jest to spowodowane tym, że gdyby posiadał dawną gildię, uciekałby przed bohaterem, a w przypadku gildii strażnik chciałby go zabić.
  • W szóstym rozdziale, jeśli bohater przywoła go za pomocą kodów w Bractwie Śniącego lub Nowym Obozie, nowicjusze i szkodnicy zaczną uciekać na jego widok, a najemnicy i strażnicy świątynni zaatakują jego i Bezimiennego.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów, da się go przywołać kodem, mimo iż normalnie w tej części nie występuje. Zleca misję Bezimiennemu polegającą na odnalezieniu Miltena w Gocie.
  • W Gothic II: Noc Kruka, gdy główny bohater poprosi go o pomoc w przeprawie przez Górniczą Dolinę i dotrze z nim do dawnego miejsca wymiany (omijając opuszczoną kopalnię) z Gothic, otrzyma 500 punktów doświadczenia za nostalgię.
  • W serii Gothic wielokrotnie zmienia się jego wygląd. W Gothic i Gothic II jest brunetem i ma długie wąsy, w Gothic 3 ma ciemnoszare włosy i wąsy, zaś w ArcaniA i ArcaniA: Upadek Setarrif jego włosy są siwe, a wąsy krótkie.
  • Quest Pack 4, po zwycięskiej bitwie o Ardeę, Diego oddaje Bezimiennemu swoją zbroję cienia, a sam przywdziewa ubranie łowcy.
  • Jest pierwszym nam znanym i najlepszym przyjacielem Bezimiennego – bohater poznał go na początku swoich przygód, gdy ten uratował go od oprychów Bullita.
  • Jeśli Bezimienny zabierze Diega jako towarzysza do Mora Sul wypełni zadanie "Diego w Mora Sul", którego od nikogo nie może przyjąć.
  • W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki on, Lester, Gorn i Bezimienny są poszukiwani.
  • ArcaniAArcaniA: Upadek Setarrif nie posiada łuku.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice w swoim ekwipunku ma zbroję zabójcy i hełm najemnika.
  • Gdy w Gothic I Bezimienny zaatakuje Diego, on się tylko odwróci i pogrozi mu pięściami.
  • W Gothic II mówi Bezimiennemu, gdzie ukrył swoje złoto, kiedy był jeszcze pod barierą. Jednak w Gothic nie ma tego złota. Poprawia to modyfikacja Świat Skazańców, w której Diego zbiera złote monety i prosi bohatera o przyniesienie mu porozrzucanych po kolonii monet jeśli takowe znajdzie. Za każdą monetę oferuje jedną bryłkę rudy.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów z nieoficjalnym patchem 2.1 znajduje się niedaleko Silden. Bezimienny może z nim handlować i uczyć się od niego. Diego może również towarzyszyć bohaterowi.
  • Kod na przywołanie Diega w Gothic i Gothic II to pc_thief, czyli po polsku złodziej.
  • W konsolowej wersji ArcaniA istnieje osiągnięcie o nazwie Bogatszy niż Diego, wymagające zgromadzenia dwustu tysięcy sztuk złota.
  • W pierwszej wersji Gothic 3 jego głowa była zbyt mała w stosunku do reszty ciała. Późniejsze wersje poprawiły ten błąd.
  • Jeśli bohater zdecyduje się oddać listę od Iana w ręce Laresa, Diego najprawdopodobniej się o tym dowie – świadczą o tym wpis w dzienniku o treści Diego ucieszył się, gdy wręczyłem mu listę od Iana. Chyba nie zauważył, że Lares dodał kilka rzeczy od siebie. A może rzeczywiście widziałem dziwny błysk w jego oku? oraz komentarz Roscoe o nim – Jak go znam, pękłby ze śmiechu na wieść, że tu jesteś. Z pewnością jako przywódcy cieni dotarła do niego informacja o napadzie na konwój. Poza tym cechowała go przenikliwość.
  • Gdy Bezimienny zaprosi Diego na pokład Esmeraldy, a następnie powie mu, że zabrakło dla niego miejsca, wspomina on wtedy o pierwszym spotkaniu z bohaterem i o Bullicie.
  • Gdy w Nocy Kruka Bezimienny postanowi odprowadzić Diego na przełęcz i podczas tej wyprawy towarzysz zginie, wówczas w Khorinis przy pierwszym spotkaniu Diego spyta bohatera, dlaczego jest taki zdziwiony, widząc go, oraz powie, że tak naprawdę stracił tylko na chwilę przytomność.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Diego