Fandom

Gothicpedia

Diccuric

5330stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze30 Udostępnij

Diccuric – jedna z największych modyfikacji do pierwszej części Gothic, wprowadzająca nowy świat i zawierająca nową fabułę opowiadającą o losach nieznanego z podstawowej wersji gry bohatera o imieniu Ardaric.

Świat modyfikacji Edytuj

Świat w Diccuric pod względem wielkości jest mniej więcej porównywalny z oryginalną kolonią karną. Rangarok Entertainment jednak (mimo tego, że większość członków tej grupy moderskiej to amatorzy) sprawiło, że dostępna w modyfikacji nowa, duża lokacja jest o wiele ładniejsza od szarej Górniczej Doliny, znanej z pierwszej części. Owszem, jest to zasługa nowych tekstur (w wyższej niż standardowo rozdzielczości) i umiejętnego nałożenia je na niewidziane dotąd modele 3D, ale tak naprawdę nową jakość zapewniają animowane drzewa, trawy i krzewy oraz naprawdę ciekawie zaprojektowane krajobrazy i lokacje. Świątynia pełna nieumarłych, farmy rolników, plantacja ryżu, główny obóz (a raczej niewielkie miasteczko) – to wszystko prezentuje się bardzo ładnie.

Świat gry jest nie tylko duży i ładny, ale także dość bogato zaludniony. Wędrując po nowych lokacjach na pewno nie można narzekać na pustkę – spotkać można chłopów, farmerów, żołnierzy, najemników, czy czarodziei.

Zmiany Edytuj

  • Nowa, duża lokacja opisana powyżej.
  • Nowa fabuła, jednak z raczej niewielką ilością dialogów (z niektórymi postaciami nie da się zamienić żadnego słowa, chyba, że wymaga tego jakieś zadanie).
  • Innowacje w grafice.
  • Pancerze posiadają ograniczenia siły. Dodatkowo siła bohatera spadnie o taką wartość, jakiej wymaga dana zbroja (jest przez to ciekawiej i realistyczniej, ale i trudniej).
  • Bohater ma określoną wytrzymałość i będzie mniej skuteczny w walce, jeżeli długo nie odpoczywał.
  • Śpiwór, pozwalający nocować w całkowicie dowolnym miejscu, jednak nie zawsze bezpiecznie.
  • System teleportacji ułatwiający podróżowanie po nowej, obszernej krainie.
  • Runa teleportacyjna przenosząca bohatera w miejsce, w którym wcześniej użyje znacznika.
  • Możliwość podsłuchania bohatera przez strażników.

Ciekawostki Edytuj

  • Ponieważ do modyfikacji stworzono liczne poprawki, część dialogów mówionych jest zintegrowana, część trzeba doinstalować, a niektórych w ogóle brak.
  • Swego czasu tworzona była kontynuacja w postaci Diccuric 2. Jednak nie pojawiły się jakiekolwiek informacje dotyczące wydania drugiej części.
  • W modyfikacji znajduje się działający wyciąg, który jest związany z pewnym zadaniem.
  • Zanim wydano modyfikację Diccuric stworzono także Diccuric Testmod, którego celem miało być m.in. sprawdzenie możliwości silnika Gothic, przetestowanie nowych modeli oraz animowanych drzew, traw i krzewów. Później jednak dodano kilka stworzeń, NPC-ów i krótką fabułę i tak powstał Diccuric.
  • W jednej z jaskiń można znaleźć plakat Mayhem – norweskiego zespołu black metalowego, co może być dowodem, że wśród twórców modyfikacji są fani tej grupy muzycznej.
  • W jaskini koło miasta można znaleźć dwie dzikie małpy, w których ukryta jest runa teleportująca do miasta małp, w którym jest boss o nazwie King-Kong.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki