Fandom

Gothicpedia

Diccuric

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze29 Udostępnij

Diccuric
Diccuric logo.JPG
Informacje
Gatunek
Totalna konwersja
Platforma
Autor
Rangarok Entertainment
Język
Niemiecki
Polski
Rosyjski
Angielski
Dubbing
Niemiecki
Długość
Średni
Trudność
Możliwa do wyboru
Premiera
20 lutego 2004

Diccuric – jedna z największych modyfikacji do pierwszej części Gothic, wprowadzająca nowy świat i zawierająca nową fabułę opowiadającą o losach nieznanego z podstawowej wersji gry bohatera o imieniu Ardaric.

Świat modyfikacji Edytuj

Świat w Diccuric pod względem wielkości jest mniej więcej porównywalny z oryginalną kolonią karną. Rangarok Entertainment jednak (mimo tego, że większość członków tej grupy moderskiej to amatorzy) sprawiło, że dostępna w modyfikacji nowa, duża lokacja jest o wiele ładniejsza od szarej Górniczej Doliny, znanej z pierwszej części. Owszem, jest to zasługa nowych tekstur (w wyższej niż standardowo rozdzielczości) i umiejętnego nałożenia je na niewidziane dotąd modele 3D, ale tak naprawdę nową jakość zapewniają animowane drzewa, trawy i krzewy oraz naprawdę ciekawie zaprojektowane krajobrazy i lokacje. Świątynia pełna nieumarłych, farmy rolników, plantacja ryżu, główny obóz (a raczej niewielkie miasteczko) – to wszystko prezentuje się bardzo ładnie.

Świat gry jest nie tylko duży i ładny, ale także dość bogato zaludniony. Wędrując po nowych lokacjach na pewno nie można narzekać na pustkę – spotkać można chłopów, farmerów, żołnierzy, najemników, czy czarodziei.

Zmiany Edytuj

  • Nowa, duża i ładna lokacja opisana powyżej.
  • Nowa fabuła, jednak z raczej niewielką ilością dialogów (z niektórymi postaciami nie da się zamienić żadnego słowa, chyba, że wymaga tego jakieś zadanie).
  • Innowacje w grafice.
  • Pancerze posiadają ograniczenia siły. Dodatkowo siła bohatera spadnie o taką wartość, jakiej wymaga dana zbroja (jest przez to ciekawiej i realistyczniej, ale i trudniej).
  • Bohater ma określoną wytrzymałość i będzie mniej skuteczny w walce, jeżeli długo nie odpoczywał.
  • Śpiwór, pozwalający nocować w całkowicie dowolnym miejscu, jednak nie zawsze bezpiecznie.
  • System teleportacji ułatwiający podróżowanie po nowej, obszernej krainie.
  • Runa teleportacyjna przenosząca bohatera w miejsce, w którym wcześniej użyje znacznika.
  • Możliwość podsłuchania bohatera przez strażników.

Ciekawostki Edytuj

  • Ponieważ do modyfikacji stworzono liczne poprawki, część dialogów mówionych jest zintegrowana, część trzeba doinstalować, a niektórych w ogóle brak.
  • Swego czasu tworzona była kontynuacja w postaci Diccuric 2. Jednak nie pojawiły się jakiekolwiek informacje dotyczące wydania drugiej części.
  • W modyfikacji znajduje się działający wyciąg, który jest związany z pewnym zadaniem.
  • Zanim wydano modyfikację Diccuric stworzono także Diccuric Testmod, którego celem miało być m.in. sprawdzenie możliwości silnika Gothic, przetestowanie nowych modeli oraz animowanych drzew, traw i krzewów. Później jednak dodano kilka stworzeń, NPC-ów i krótką fabułę i tak powstał Diccuric.
  • W jednej z jaskiń można znaleźć plakat Mayhem – norweskiego zespołu black metalowego, co może być dowodem, że wśród twórców modyfikacji są fani tej grupy muzycznej.
  • W jaskini koło miasta można znaleźć dwie dzikie małpy, w których ukryta jest runa teleportująca do miasta małp, w którym jest boss o nazwie King-Kong.

Więcej w Fandom

Losowa wiki