FANDOM

Dexter – postać występująca w Gothic, Gothic II i Gothic II: Noc Kruka. Jest on cieniem, a później bandytą Kruka.

Gothic Edytuj

Jest jednym z wpływowych cieni w Starym Obozie. Może pomóc Bezimiennemu dostać się do obozu, w zamian chce recepturę Cor Kaloma na miksturę leczniczą. Wykorzystuje nowych więźniów do własnych celów, jak słusznie zauważa Diego. Może sprzedać parę drobiazgów, między innymi bagienne ziele, czy mikstury lecznicze.

Gothic II Edytuj

Podczas ucieczki z Górniczej Doliny został złapany przez paladynów. Jednak został uratowany przez Poszukiwacza, który wydał mu za zadanie przynieść głowę Bezimiennego. Po tych wydarzeniach zamieszkał w wieży koło farmy Onara, wysyłając listy gończe za bohaterem. Ginie z jego ręki.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po upadku magicznej bariery nad Górniczą Doliną zostaje łącznikiem Kruka pomiędzy Jarkendarem a Khorinis i dowódcą oddziału bandytów mających łapać ludzi i wysyłać ich do kopalni złota w Jarkendarze. Dba o zaopatrzenie broni dla swoich ludzi. Na rozkaz Kruka wydaje list gończy za Bezimiennym, chociaż sam nie ma nic do bohatera. Mieszka w obozie wraz z bandytami, obok farmy Onara. Żeby Bezimienny mógł dostać się do obozu Dextera, musi znać jego imię. Może je zdradzić kilka osób: bandyta koło wieży Xardasa, Cord i Skip. Po krótkiej rozmowie informuje bohatera, że czeka go śmierć, jednak ze względu na zniszczenie magicznej bariery proponuje mu ucieczkę. Ginie z ręki kapitana Grega i Bezimiennego lub w wyniku upadku z wieży. Kruk wątpi w jego kompetencje.

Modyfikacje Edytuj

The Dark Saga Edytuj

Zostaje wspomniany podczas rozmowy ze szkieletem na cmentarzu. Ożywieniec twierdzi, że Dexter został poddany pośmiertnym torturom za wszelkie złe uczynki, których dopuścił się za życia.

Ciekawostki Edytuj