FANDOM

Demon – bestia, występująca w każdej części sagi Gothic. Jest to stworzenie mrocznego boga Beliara.

Gothic Edytuj

W Gothic demony występują często pod nazwą "Demon Ognia". Strzegą głównie posiadłości swych demonicznych przełożonych, tudzież potężnych magów takich jak Xardas. Występują także pomniejsze odmiany. Przypominają latające maszkary, atakują potężnymi pazurami.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W Gothic II i Nocy Kruka niewiele różnią się od tych z pierwszej części. Bezimienny może je spotkać w podziemiach klasztoru magów ognia na wyspie Khorinis, starej wieży Xardasa w Górniczej Dolinie oraz wieży Xardasa nieopodal miasta Khorinis. Bezimienny może z nich wyciągnąć serce demona, gdy posiada odpowiednią umiejętność myśliwską. Demony posiadają także ekstrakty lecznicze, ekstrakty many oraz inne mikstury.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 demony także potrafią latać, oraz po mistrzowsku posługują się bronią. Są uzbrojone w miecz demona. Na kontynencie występują tylko trzy okazy, jeden znajduje się w Gocie, drugi pojawia się w po przeczytaniu zapisków Akaschy w Klasztorze, a trzeci (przyzwany przez orka-nekromantę) w kamiennym kręgu niedaleko grobowca Nordmarczyka Bereka. Można też nauczyć się czaru "Przyzwanie Demona" i mieć je na zawołanie.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

W Gothic 3: Zmierzch Bogów walczą tak samo jak w Gothic 3. Wiele osobników występuje przy murze oddzielającym Nordmar od Myrtany.

Unikatowe Edytuj

Taktyka Edytuj

Zwinność, gruba skóra i potężne pazury to główne atuty tych bestii. Jednak walka z nimi nie należy do najtrudniejszych w grze. Największym problemem dla bohatera będzie zdobycie na tyle potężnej broni lub magii by móc zadać im rany. Bardzo pomocne są czary typu Święta Strzała, które służą specjalnie do walki z tymi potworami.

Ciekawostki Edytuj

  • Mimo, iż demony potrafią ziać ogniem, to nigdy nie używają tej zdolności w walce, chyba że książe demonów potrafi blisko siebie puścić kulę ognia w ArcaniA i ArcaniA Upadek Setarrif
  • W dwóch pierwszych częściach sagi rozmiar kolizji modelu demona jest o wiele większy, niż ten widoczny. Powoduje to wiele błędów, w tym uderzanie ich z ogromnego zasięgu bronią ręczną i niemożność przechodzenia przez drzwi, w których teoretycznie powinny się mieścić.
  • Demony potrafią porozumiewać się z ludźmi za pomocą telepatii, podobnie jak smoki.
  • W ArcaniA: Upadek Setarrif występują tylko dwa demony. Spotkać je można w Świątynni Innosa, gdzie przebywa Selena.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Demon

Więcej z Fandomu

Losowa wiki