FANDOM

Dan – postać występująca w Gothic 3. Jest najemnikiem orków mieszkającym w Monterze.

Przed akcją gry Edytuj

Otrzymał niewolnika od Marika – dowódcy najemników orków w Monterze. Wcześniej należał do Asasyna imieniem Sobota, który mieszka na piętrze magazynu Sanforda.

Gothic 3 Edytuj

Jest gladiatorem na arenie Ashtona. Uważa Bezimiennego za kogoś, kto dostał niejedno lanie. Nie ma pojęcia co robić z niewolnikiem, którego otrzymał od Marika. Płaci nim wstęp na arenę. Stacza walkę z bohaterem, którą przegrywa. Po walce mówi bohaterowi, że jest dobry i w nagrodę wręcza mu swojego niewolnika, z którego nie ma żadnego pożytku. Przyszły król Myrtany może zaprowadzić niewolnika Dana do Soboty, jeśli wykonuje od niego zadanie.

Dalsze losy Edytuj

Jeżeli wybraniec bogów stanie po stronie buntowników, wówczas Dan zginie lub ucieknie, podczas wykonywania zadania polegającego na wyzwoleniu Montery z okupacji orków. Jeżeli bohater tego nie zrobi, to Dan dalej będzie tam mieszkał.

Ciekawostki Edytuj

  • W poradniku dodawanym do Gothic 3, Dan oprócz gladiatora jest błędnie określany jako niewolnik potrzebny Sobocie.
  • W dodatku Content Mod posiada przepis na miksturę powietrza.