FANDOM

Długi miecz – miecz występujący w każdej części serii Gothic. Jest to broń jednoręczna średniej jakości.

Gothic Edytuj

W pierwszej części gry Bezimienny może go kupić w III rozdziale od Fiska lub strażnika Skipa w Starym Obozie. Jest to zwyczajny i lekko przerdzewiały miecz, z wyrytymi tajemniczymi napisami na długiej i prostej klindze, bez innych zdobień.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W drugiej części bohater może go kupić u Sary, Canthara, Hodgesa. W dodatku można go także zakupić u Scatty'ego, Martina oraz Huna. Jeden egzemplarz znajduje się również koło magicznego golema. Wygląd miecza zmienił się - nie jest już zardzewiały, a jelec jest zakończony kołami i fantazyjnie zakręcony. W Nocy Kruka zmieniają się parametry broni.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 noszą go głównie myśliwi. Zużytą wersję posiada np. Seruk. Kilka par można znaleźć na murach w Faring. Miecz przypomina z wyglądu wersję z Gothic I, ale nie jest zardzewiały.

ArcaniA Edytuj

W ArcaniA jeden egzemplarz znajduje się w skrzyni na górnym piętrze cytadeli w Stewark. Nie wyróżnia się wyglądem, ma jedynie jelec skierowany ku górze.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

W dodatku do ArcaniA długi miecz posiada przywódczyni Burzowych Kruków, Lana Krwawy Szpon. Zadaje on więcej obrażeń i lśni od otaczających go płomieni, dzięki którym podpala przeciwnika na cztery sekundy.