FANDOM

Długi łuk – broń dystansowa, występująca w Gothic, Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic 3, Gothic 3: Zmierzch Bogów oraz Gothic 3: Początek.

Gothic Edytuj

W pierwszej części łuk ten używany jest przez wszystkich najemników oraz przez większość szkodników z nowego obozu. Korzysta z niego np. Lares. Jest również w posiadaniu myśliwych polujących między obozami. Bezimienny może go kupić w drugim rozdziale u Cavalorna i w trzecim rozdziale u Wilka za 240 bryłek rudy.

Gothic II Edytuj

W Gothic II bohater może go kupić w czwartym rozdziale u Bospera, Khaleda i Tandora. Jeden egzemplarz znajduje się w jednej ze skrzyń w zamku zbudowanym w Górniczej Dolinie.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W dodatku do Gothic II łuk nie zmienił się pod względem wyglądu. Teraz zadaje jednak dziewięćdziesiąt pięć punktów obrażeń i wymaga dziewięćdziesięciu punktów zręczności.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 bohater może go zakupić u niektórych myśliwych za 3200 sztuk złota. Zadaje on 75 punktów obrażeń, lecz do używania go wymagane jest posiadanie 140 punktów zdolności łowieckich. Wartość jego sprzedaży wynosi 800 sztuk złota.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Łuk w tym dodatku nie zmienia się zarówno wyglądem, jak i statystykami.

Gothic 3: Początek Edytuj

W mobilnej odsłonie serii jest to dość dobry łuk. Xardas może go zakupić od kowali z Khorinis lub Initrii za 420 sztuk złota, a sprzedać za 168. Obrażenia zadawane przez ten łuk są generowane losowo w przedziale od 88 do 70 punktów. Do używania go wymagane jest 40 punktów zręczności.