Fandom

Gothicpedia

Czas Zapłaty

5036stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij
Czas Zapłaty
Czas Zapłaty.png
Logo modyfikacji
Informacje
Gatunek
Totalna konwersja
Platforma
Autor
Język
Polski
Długość
Od 40 do 60 godzin
Premiera
11 listopada 2013

Czas Zapłaty – w modyfikacji gracze mają okazję wcielić się w pirata Ricka, który wraz z innymi rozbił się u brzegów Górniczej Doliny. Ląd który ich uratował stał się teraz ich przekleństwem. Kolonia targana jest wewnętrznym konfliktem, za którym stać miałby Bezimienny. Modyfikacja oferuje m.in. walkę dwoma mieczami, zmieniony interfejs oraz zupełnie nową ścieżkę muzyczną.

Wprowadzenie Edytuj

Po morzach Myrtany pływała liczna, odważna, silna oraz przede wszystkim dumna załoga piratów. Po zniszczeniu przez orków ludzkiej floty piraci byli na tyle silni i odważni, że zaczęli napadać na orkowe galery. Jednak nawet tak potężną grupę jaką byli piraci potrafił zniszczyć jeden dzień, jedna noc, jedna chwila. Chwila straszliwej burzy, która zmiotła na swojej drodze wszystko. Jednak czwórka śmiałków przetrwała szalejący żywioł i dotarła do kolonii karnej w Khorinis gdzie przyszło im walczyć o przetrwanie. Walczyć nie ze zwierzętami, morzem czy nawet orkami, ale z czymś o wiele gorszym. Z ludźmi.

"…Chcecie poznać prawdziwą historię Bezimiennego? Jeżeli tak to najpierw musicie usłyszeć opowieść o pewnym piracie, który znalazł się w niewłaściwym miejscu o jeszcze mniej właściwej porze. Nie będzie to jednak historia o bohaterach, wielkich czynach czy poświęceniu. Będzie to zwyczajna opowieść o przetrwaniu, sile ludzkiego charakteru i nie zawsze dobrych wyborach. Dowiecie się też prawdy o tym, kim mógłby stać się Bezimienny i dlaczego w legendach nie przetrwały wzmianki o kimś, kto żył w jego cieniu. Wystarczy już pustych słów. Usiądźcie i posłuchajcie o prawdziwym Czasie Zapłaty…"

Witamy wszystkich wielbicieli Gothica, którzy nadal odczuwają potrzebę powrotu do tej wspaniałej gry. Czas Zapłaty to modyfikacja, która mniej lub bardziej wniesie do świata skazańców coś nowego, ciekawego i nienazwanego. Twórcy podnieśli sobie poprzeczkę trudności dość wysoko co zaowocowało chociażby implementacją walki dwoma mieczami, innowacyjnymi skryptami i odmienionym obliczem Kolonii Karnej. Czas Zapłaty na pewno odświeży grę Gothic, ukaże jej nowe oblicze i ukryty potencjał.

Modyfikacja będzie też opowieścią o zwyczajnych postaciach, które chcą przetrwać w brudnym świecie skazańców. Nie znajdziecie tu boskich wybrańców, cudownych artefaktów czy poplątanych nici przeznaczenia. Przyjdzie wam wcielić się w postać Ricka, pirata, który za wszelką cenę chce otrzymać się przy życiu. A to czy zechcecie poznać jego historię zależy już tylko do Was.

Cechy Edytuj

Charakterystyka ogólna Edytuj

  • Czas Zapłaty wprowadza całkowicie nową ścieżkę fabularną, zmienia i urozmaica lokacje, a także dodaje nowe.
  • ogromna ilość nowych skryptów, głęboko ingerujących w mechanikę i pozostałe aspekty rozgrywki.
  • odświeżona szata graficzna gry oraz wiele nowych animacji.
  • skomponowana przez Igora "Triple" Czapskiego ścieżka dźwiękowa.
  • dbałość o detale, które często są w grach pomijane.
  • w pełni profesjonalne podejście do zagadnienia moddingu.

Fabuła i świat Edytuj

  • fabuła osadzona została w ramach od czwartego do szóstego rozdziału podstawowej wersji gry.
  • nowa układ sił będący wynikiem napięć pomiędzy Rebelią a tyranią Gomeza i Hrabiego.
  • główny splot wydarzeń obfituje w wiele zaskakujących zwrotów akcji, opowieść często zbacza na nieoczekiwane tory.
  • długie i złożone wątki poboczne, umożliwiające oderwanie się od głównego nurtu fabularnego.
  • wiele zmian w całej Kolonii Karnej, nowe lokacje są dużo ciekawsze i przemyślane w najmniejszym szczególe.
  • każde istotne dla gry wydarzenie zostało przedstawione za pomocą przerywnika filmowego.
  • możliwość zetknięcia się z Bezimiennym i poznania jego losów z innego punktu widzenia.
  • szacowany czas rozgrywki to przedział od 40 do 60 godzin, na który składa się ok. 150 zadań.

Mechanika i rozgrywka Edytuj

  • zwiększony poziom trudności gry.
  • zewnętrzne narzędzie pozwalające na szczegółowy dobór innowacji i elementów dostępnych wraz z uruchomieniem gry.
  • zaawansowany system zdobywania umiejętności, które zostały uzależnione od głównych atrybutów postaci.
  • możliwość szczegółowego ingerowania w wygląd bohatera.
  • złożoność i nieszablonowy schemat zadań.
  • respawn potworów.
  • gracz otrzyma do dyspozycji Miecz Runiczny, potężny oręż, który przy trafieniu może wyzwolić energię żywiołów.
  • oburęczność umożliwiająca walkę dwoma mieczami, wzbogacona nowymi animacjami.
  • nowe zaklęcia, takie jak Meteor, Święty Ogień, Uzdrawianie Sojuszników, Osłabienie.
  • różne typy amunicji do broni dystansowej.
  • mikstury tymczasowo zwiększające atrybuty postaci, bądź dodające specjalne zdolności.
  • możliwość zostania poszukiwaczem skarbów ukrytych pod ziemią.
  • system recept, dzięki którym można stworzyć niemalże każdy przedmiot z wykorzystaniem umiejętności kowalstwa i alchemii.
  • możliwość wydobycia rud w kopalniach i jaskiniach.
  • wyposażenie handlarzy zostało radykalnie ograniczone, co skutecznie zwiększa balans przedmiotów dostępnych w grze. Najpotężniejszy oręż i oporządzenie trzeba zdobyć bądź wytworzyć.
  • graficzne powiadomienia informujące o niebezpieczeństwie i stanie bohatera.
  • możliwość czasowego sprintu bez udziału wspomagaczy w postaci eliksirów.
  • znajomość lockpickingu jest teraz niezbędna do otwierania zamków.
  • pozostałością po pirackiej przeszłości Ricka jest możliwość użycia kompasu.

Muzyka i udźwiękowienie Edytuj

  • profesjonalny soundtrack skomponowany wyłącznie na potrzeby modyfikacji. Nowa ścieżka dźwiękowa składa się trzydziestu utworów, które zastąpią oryginalną muzyką Gothica.
  • seria nowych dźwięków otoczenia oraz innych efektów.

Grafika Edytuj

  • nowe tekstury charakteryzują się dużo większym poziomem dokładności, jednocześnie nie burząc unikalnej atmosfery kolonii karnej.
  • unikatowe modele stworzone na potrzeby modyfikacji.
  • odmieniony wygląd starych lokacji będący następstwem przewrotów jakie nastąpiły w Kolonii.
  • obszerna ilość nowych efektów cząsteczkowych.
  • dotąd niespotykane efekty jak realistyczne piętrzenie wody, oświetlenie czy lustrzane odbicie.
  • ekspresyjne zjawiska pogodowe podkreślające charakter Kolonii Karnej. 
  • nowy, klimatyczny interfejs oddający charakter i klimat dodatku.

Akcja Edytuj

Akcja Czasu Zapłaty ma miejsce w 4-6 rozdziale oryginalnego Gothica, tuż po zawaleniu się Starej Kopalni, zamordowaniu Magów Ognia oraz zaatakowaniu Wolnej Kopalni przez Stary Obóz.

Kontrowersje Edytuj

Pierwsze przymiarki do projektu który stał się jednym z przodków Czasu Zapłaty były Gothic Stories, których pomysł pojawił się ok. 2005 r. na forum Gothic Site. Modderzy, od początku zgromadzeni wokół najbardziej uzdolnionego Orcwarriora szybko przenieśli się na własne forum, gdzie część nowych użytkowników zaczęła pracę nad mniejszą i bardziej amatorską produkcją – produkcją która w końcu stała się znana jako Mroczne Tajemnice.
W roku 2010, choć forum nadal funkcjonowało, po odejściu Orcwarriora team theModders praktycznie się rozpadł, a przyszłość modyfikacji stanęła pod znakiem zapytania. Wraz z niedobitkami starego teamu, grupa osób z forum przyłączyła się do prac mających na celu ukończenie moda i 3 marca 2012 r. zdołała wydać publiczną wersję beta. Nie była całkowicie grywalna, ale wytrwali beta-testerzy zgłaszając teamowi konkretne błędy doprowadzali do stopniowego ich naprawiania.

Linki zewnętrzne Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Czas Zapłaty

  • Dubbling

    8 wiadomości
    • sory, żle napisałem... Dubing już jest... Sorki : q
    • <div class="quote">Albertkruczek napisał(a):<br />Ja mam taki sam problem jak tu kolega tylko że ze złotymi wrot...

Więcej w Fandom

Losowa wiki