FANDOM

Czarna ruda – minerał, występujący w Gothic II: Noc Kruka, ArcaniA oraz w modyfikacji do GothicMroczne Tajemnice.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Bezimienny może ją znaleźć w kilku miejscach Khorinis, rzadziej występuje w Górniczej Dolinie oraz Jarkendarze. Jej właściwością jest spowolnienie czasu wokół bohatera (wszyscy ruszają się wolniej, podczas gdy sam bohater z taką samą prędkością, jak przed jej użyciem) oraz zwiększone prawdopodobieństwo na zadanie dodatkowych obrażeń od porażenia wyłącznie Szponem Beliara. W momencie użycia przez bohatera czarnej rudy uderza w niego piorun, który nie zadaje obrażeń. Podobno stworzył ją sam Beliar, dlatego występuje głównie w mrocznych miejscach, takich jak krypty. Mroczny bóg wykonał szpon Beliara właśnie z czarnej rudy.

Miejsca występowania:

ArcaniA Edytuj

W ArcaniA czarna ruda jest zwykłą rudą, która została zanieczyszczona miazmatami Zoldren. Tutaj z kolei przydaje się do usprawnienia posiadanych zbroi. Po potraktowaniu jednej z nich czarną rudą esencją bólu oraz trzecim składnikiem (w każdym przypadku jest inny), podnoszą się jej statystyki, oraz do nazwy dodawany jest człon „Runiczna/y” (na przykład: „Runiczny myrtański kirys”).

Ciekawostki Edytuj