Fandom

Gothicpedia

Cronos

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze24 Udostępnij

Cronos
G • GII:NK • G3
Cronos (G1) (by Gothicfan94).png

Informacje
Gildia
Tytuł
Strażnik Rudy
Miejsce zamieszkania
Noszony strój
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
KDW_604_Cronos
Cronos
G • GII:NK • G3
Cronos (NK) (by Gothicfan94).png

Informacje
Gildia
Miejsce zamieszkania
Noszony strój
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
KDW_1401_Addon_Cronos_NW (Khorinis)
KDW_14010_Addon_Cronos_ADW (Jarkendar)
Cronos
G • GII:NK • G3
Cronos (Gothic 3) (by Gothicfan94).png

Informacje
Gildia
Miejsce zamieszkania
Noszony strój
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Cronos

Cronos – postać występująca w Gothic, Gothic II: Noc Kruka i Gothic 3. Jest magiem wody, znanym również jako Strażnik Rudy.

Gothic Edytuj

Swój przydomek, Strażnik Rudy, zawdzięcza temu, że zajmuje się pilnowaniem kopca rudy w Nowym Obozie. Handluje też różnymi przedmiotami, głównie magicznymi. Zna się doskonale na kartografii, Bezimienny może u niego kupić mapy. Jeśli bohater zostanie szkodnikiem, może dostać od niego Amulet kuriera Magów Wody, który da mu dostęp do zamku w Starym Obozie. W trzecim rozdziale bohater otrzymuje od niego hasło prowadzące do sali Saturasa, które brzmi TETRIANDOCH. Cronos jest nieco arogancką osobą, o czym wspomina Gorn i co znajduje potwierdzenie w tym, jak bardzo ważny trzeba mieć powód, aby uzyskać jego zgodę na spotkanie z Saturasem oraz w reakcji na pytanie Bezimiennego o powtórzenie hasła: Już moja świętej pamięci babcia miała lepszą pamięć od Ciebie! Hasło brzmi TETRIANDOCH…

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Bada Jarkendar i zajmuje się sprawą kamiennych strażników, którzy powstają w wyniku trzęsień ziemi (powodowanych przez Kruka). Poza tym nie opuszcza swojego dawnego zajęcia – nadal handluje. W Jarkendarze Bezimienny może u niego kupić mapę tego regionu.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Po zamknięciu portalu prowadzącego do Jarkendaru został pozbawiony wolności przez bandytów Lariusa. Z Velayą spotyka się podczas rozdawania racji żywnościowych. Po zabiciu bandytów z obozu przez bohaterkę odzyskuje swoje rzeczy. Nie jest miły w stosunku do bohaterki, każe jej szybko pozbyć się rabusiów.

Cienista północ Edytuj

Cronos razem z Myxirem dołączyli do grupy Sylvia i opracowują dla niego zaklęcia wpływających na umysł. Cronos stał się typem renegata - pije alkohol w świątyni i zajmuje się niezbyt chlubną gałęzią magii. Zleca bohaterowi odnalezienie jego torby z ziołami.

Cronos.PNG

Cronos w modyfikacji Cienista północ

Gothic 3 Edytuj

Znajduje się w pobliżu jaskini niedaleko Bakareshu. Od niego Bezimienny dowiaduje się również o koczownikach i magach wody. Bohater może u niego kupić szatę maga wody, do której potrzebuje dwadzieścia pięć punktów reputacji u koczowników. Nie odgrywa tu ważniejszej roli.

Dalsze losy Edytuj

Kroczy drogą wiecznego wędrowca wraz z innymi magami oraz koczownikami. Mógł też zginąć, jeśli bohater zdecydował się zabić Magów Wody na polecenie Gonzalesa.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic Cronos w nocy, gdy wszyscy już śpią, pali skręty z bagiennego ziela i pije piwo koło kopca z rudą.
  • W modyfikacji Gothic: Edycja Rozszerzona mag sprzedaje swoiste antidotum na skutki upojenia alkoholowego zwane herbatką na kaca. Jest to drogi specyfik bo kosztuje prawie sto bryłek rudy za buteleczkę. Jest potrzebne by oczyścić organizm Gor Na Lina z alkoholu i wyleczyć go z uzależnienia.

Więcej w Fandom

Losowa wiki