Fandom

Gothicpedia

Corristo

5336stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze33 Udostępnij

Corristoarcymag ognia, występujący w Gothic. Był jednym z dwunastu magów tworzących magiczną barierę.

Przed akcją gry Edytuj

Niewiele wiadomo na temat jego życia przed powstaniem magicznej bariery. Mógł być wcześniej arcymistrzem w radzie ognia u boku Xardasa i Pyrokara. Prawdopodobnie był wyróżniającym się magiem lub członkiem rady, gdyż został wyznaczony do tworzenia Bariery. Po wydarzeniach znanych z intro pierwszej części wraz z pozostałymi Magami Ognia postanowił osiedlić się w Starym Obozie, po zawarciu paktu z najważniejszym z magnatów – Gomezem. Niedługo potem został mianowany Arcymistrzem Kręgu Ognia w Kolonii Karnej w wyniku opuszczenia zakonu przez Xardasa.

Gothic: Der Comic Edytuj

W Gothic: Der Comic można dowiedzieć się, że Corristo jest wyjątkowo dumny ze swej przynależności do zakonu Magów Ognia. Uważa, że Stary Obóz nie poradziłby sobie bez nich i nazywa mieszkańców obozu niegodnymi robakami.

Gothic Edytuj

Po wykonaniu zadania, powierzonego przez Pyrokara, z dostarczeniem listu, Bezimienny przekonuje się o szczodrości maga. Dowiaduje się również o możliwości dołączenia do Kręgu Magów Ognia, jednak informacje te zostają przekazane przez Miltena – osoba spoza kręgu nie mogła wejść do kaplicy w której znajdował się Corristo. Po raz pierwszy bohater może go spotkać w drugim rozdziale, gdy po dołączeniu do Starego Obozu zdecyduje się obrać ścieżkę magii. Zada on mu szereg pytań, po których może stać się członkiem kręgu Magów Ognia. Ginie z rąk strażników Gomeza, gdy razem z innymi magami sprzeciwił się atakowi na Wolną Kopalnię.

Złote Wrota Edytuj

W tej modyfikacji Innos skazał go na katorgę u Beliara. A ten wysłał go do Jarkendaru, aby przewodził pladze. Bezimienny spotyka go w domu strażników umarłych. Ten prosi go o pomoc w wyzwoleniu się klątwy. Bohater idzie więc do wodza orków Vareka. Przywódca stwierdza, iż Bezimienny powinien udać się z tym do szamanów. Z rozmowy dowiaduje się, że Corristo musi być bardzo blisko świętego ognia orków. Bohater wspomina o tym owemu magowi, po czy się z nim teleportuje do obozu orków. Następnego dnia Corristo stwierdza, że uwolnił się od klątwy, a dodatkowo Innos dał mu nowe życie. Po tych wydarzeniach mag zostaje w obozie, próbując naprawić to, co dokonał.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic II można przeczytać zapiski z pamiętnika Corristo, znajdujące się na jednym z pulpitów w domu Magów Ognia w Starym Obozie. Dotyczą one zawalenia się Starej Kopalni i szału, w jaki wpadł Gomez.
  • W modyfikacji Returning występuje jako duch.
  • W modyfikacji Gothic Edycja rozszerzona zostaje uratowany przed śmiercią przez Śniącego, po czym podstępem wykorzystuje bohatera do zdobycia kryształu z Opuszczonej Kopalni. Wewnątrz świątyni Śniącego dochodzi do jego ostatecznej walki z Bezimiennym, którą ten drugi wygrywa i zabija zdradliwego maga.
  • Zabija Gomeza w modyfikacji Czas Zapłaty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki