FANDOM

Coragon – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest on właścicielem gospody pod Tłustym Cielaczkiem znajdującej się obok placu świątynnego.

Przed akcją gry Edytuj

Pewnej nocy, gdy w jego gospodzie było dużo ludzi, a sam roznosił zamówione piwo i trochę wypił, został okradziony przez jednego z członków gildii złodziei ze swoich sreber i oszczędności. Coragon poinformował o tym straż miejską, jednakże funkcjonariusze nie zdołali odnaleźć skradzionych przedmiotów, za to wypili sporo piwa na potrzeby śledztwa.

Gothic II Edytuj

Jego gospoda pod wieczór staje się ulubionym miejscem obywateli, którzy chcą odpocząć po męczącym dniu i zjeść porządny posiłek bądź też coś łyknąć. Przebywają tam między innymi Valentino, Regis i Bartok. Jako, że lord Andre zorganizował darmowe piwo na placu wisielców, to jego gospodę odwiedzają głównie mieszkańcy górnego miasta. Coragon nie przepada za mieszkańcami tej dzielnicy, na przykład za Valentinem, jednakże nie może sobie pozwolić na selekcję klientów ze względu na kradzież jego sreber i pieniędzy. Jest zadłużony u Lehmara na kwotę 150 sztuk złota.

Bezimienny może dostać od Coragona dwie sztuki specjalnego piwa, które zwiększa punkty życia i many. W tym celu musi oddać Coragonowi jego srebra, znajdujące się w kanałach oraz przekazać karczmarzowi księgę rachunkową Lehmara.

Po pobiciu i obrabowaniu Valentina bohater może przekazać Coragonowi pierścień bawidamka, otrzymany wcześniej od Regisa, gdyż karczmarz pobił mieszkańca górnego miasta za to, że ten nie mógł zapłacić rachunku.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W dodatku do drugiej części gry, Coragon udziela Bezimiennemu paru informacji na temat zaginionych obywateli Khorinis.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Nadal prowadzi swoją karczmę. Bardzo denerwuje go Valentino. Po wygranym przez Velayę pojedynku z bawidamkiem karczmarz stawia bohaterce jego specjalne piwo i wręcza jej dawny pierścień pobitego. Później radzi wojowniczce, że jeżeli chce zostać u kogoś czeladnikiem musi szukać szczęścia u Hanny.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Coragon został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Niektórzy obywatele Khorinis wypowiadają jego imię [karagon] zamiast [koragon].