FANDOM

Constantino – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to alchemik mieszkający w mieście Khorinis.

Przed akcją gry Edytuj

Był poważanym obywatelem Khorinis. Przez jakiś czas pracował dla niego Lester.

Gothic II Edytuj

Jest to mistrz alchemii z Khorinis. Jest bardzo niemiłą i zgorzkniałą osobą, prawdopodobnie przez traumę spowodowaną tym, że jego uczeń po wielu latach nauki się otruł podczas przygotowywania własnej mikstury. Mieszka w domu w odnodze tunelu łączącym ulicę kupców i plac świątynny. W przeciwieństwie do innych mistrzów, nie interesuje go, czy ktoś chce być uczniem danego rzemieślnika tak długo, jak potencjalny kandydat nie popełnił żadnego przestępstwa. Bezimienny może zostać u niego czeladnikiem, lecz po uprzednim przyniesieniu roślin z listy Constantina. Kiedy bohater zostaje czeladnikiem, Constantino zleca mu zbiory jak największej ilości grzybów, za które płaci Bezimiennemu.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po rozmowie z Lesterem, który mówi Bezimiennemu, że pracował dla alchemika, pojawia się nowa możliwość wejścia do miasta. Lester uważa, że strażnicy bramy nie znają się na zielarstwie i jeżeli główny bohater będzie miał przynajmniej dziesięć roślin danego typu w swoim ekwipunku, to na pewno wpuszczą go do miasta. Za wejście do miasta tym sposobem Bezimienny otrzymuje 100 punktów doświadczenia. U alchemika natomiast odblokowuje się okno dialogowe, w którym bohater informuje go o możliwości sprzedania mu ziół, za co dostaje 50 punktów doświadczenia.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Nie chce przyjąć Velayi na czeladnika. Jako obywatelka może ubiegać się u niego o niższe ceny za jego towary. Wystarczy, że przyniesie mu dwa szczawie królewskie, dwa eliksiry życia i dwa rdesty polne. Wojowniczka może być też jego królikiem doświadczalnym w jego eksperymentach nowych mikstur:

  • Pierwsza mikstura jest zrobiona ze składników podanych wyżej i ma za zadanie regenerować życie.
  • Do zrobienia drugiej mikstury potrzebne są prawie wszystkie składniki oprócz eliksirów życia - są one zastąpione eliksirami many. Miała za zadanie regenerować manę, ale alchemik popełnił błąd, przez co Velaya czuła się beznadziejnie. Na szczęście alchemik szybko robi antidotum.
  • Trzecia mikstura – napój wytrzymałości. Potrzebne są (oprócz szczawiów i rdestów) dwa smocze korzenie i zwój przemiany w smoczego zębacza. Eksperyment ma się odbyć wcześnie rano przed wschodnią bramą miasta i kończy się powodzeniem.
  • Czwarta mikstura jest zrobiona z ciemnych grzybów i zwiększa energię życiową oraz manę.

Za namową kurtyzany Nadji, z której usług korzysta, zgadza się głosować na Hannę w nadchodzących wyborach.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Constantino został prawdopodobnie przez nich zabity lub zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Constantino potrzebuje wielu grzybów, jednak swój prawdziwy cel wyjawia Bezimiennemu, kiedy dostanie już wystarczającą ilość.
  • Pomimo, że jest alchemikiem, nosi na sobie strój kowala. Zmienia to modyfikacja Returning gdzie nosi on na sobie strój alchemika.
  • W tej samej modyfikacji ginie podczas ataku orków na Khorinis.
  • W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki Velaya, po dowiedzeniu się od Constantina o jego kolejnych wynalazkach, pisze w dzienniku: Wznieść temu człowiekowi pomnik.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki