FANDOM

Cipher – postać występująca w Gothic, Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to szkodnik, następnie najemnik, zaś później łowca smoków.

Gothic  Edytuj

Jest szkodnikiem przebywającym w Nowym Obozie, w karczmie na jeziorze, prowadzonej przez Silasa. Po rozmowie na jego temat z nowicjuszem Balorem z wielkiego bagna Bezimienny może prowadzić z Cipherem wymianę handlową. Szczególnie interesuje go bagienne ziele. Oprócz tego nie odgrywa żadnej znaczącej roli. Kiedy bohater rozmawia z nim pierwszy raz, opowiada mu o tym, że razem z "innymi" nasypał piasku do machiny Gomeza i zabił trzech Strażników. Bezimienny może mu zaproponować pracę jako paser u Fiska, lecz Cipher odmówi, mówiąc, że nie jest zainteresowany, jednak wskazuje Sharky'ego jako potencjalnego partnera do interesów z cieniem.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Przebywa na farmie Onara. Prosi Bezimiennego o odnalezienie jego skradzionej paczki z zielem i podejrzewa, że zrobił to farmer Bodo. Jest to jednak nieprawdą, gdyż zrobił to jeden z najemników – Dar, który sprzedał paczkę w porcie w Khorinis. Cipher pobił go za to. Jest ona w magazynie, obok domu kartografa Brahima. Może sprzedać przyszłemu królowi trochę ziela. W czwartym rozdziale razem z Rodem poluje na bagiennego smoka – Pandrodora. Może pomóc bohaterowi w zabiciu smoka.

Modyfikacje Edytuj

Cienista północ Edytuj

Jako najemnik Sylvia od nowa zajmuje się handlem bagiennym zielem. Przez większość dnia również je pali. Zleca bohaterowi rozdanie najemnikom darmowych skrętów.

Zagadka Bagiennego Ziela Edytuj

Cipher razem z Mordragiem zaczęli współpracować z Quentinem i handlować jego zatrutym bagiennym zielem. Bandyta jednak nie miał całkowitej pewności, czy ono działa, więc kazał Cipherowi iść do lasu w pobliżu Starej Kopalni, gdzie poluje Aril. Szkodnik sprzedaje mu jednego skręta i wraca do karczmy. Jakiś czas później przychodzi do niego Taymon, który udaje, że chce kupić od Ciphera trochę narkotyku. Idą razem na górę, a wtedy protagonista wyjawia, że nie chce niczego od Ciphera, a jedynie dowiedzieć się, co zrobił Arilowi. Szkodnik jest uradowany tą wieścią i mówi, że Quentin będzie zadowolony. Chwilę później atakuje Taymona i ginie po krótkiej walce.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent prawdopodobnie pozostał w kolonii. Po upadku palisady najpewniej zginął bądź uciekł i znalazł gdzieś schronienie.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki Cipher zaginął. Nie ma go ani na wyspie Khorinis, ani wśród poległych w bitwie.
  • W Gothic II i Gothic II: Noc Kruka wygląd Ciphera znacznie się zmienił, zapuścił wąsy i brodę oraz ma dłuższe włosy, w odróżnieniu do innych postaci z Gothic, które praktycznie się nie zmieniły.
  • W modyfikacji Gothic Edycja Rozszerzona wygląd jego twarzy jest identyczny jak w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka. Ponadto posiada ciężki strój szkodnika zamiast lekkiego. 
  • W modyfikacji Returning Cipher, po zabiciu bagiennego smoka, wraz z Rodem udaje się do pozostałych łowców smoków.
  • Mimo iż rozmowa z nim w Gothic jest kompletnie opcjonalna i bohater nie musi go poznać to w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka odnosi się do Bezimiennego jakby byli przyjaciółmi.
  • Cipher twierdzi, że Bodo śpi w tym samym pokoju co on i dlatego właśnie go okradł. Jest to nieprawda, gdyż w pokoju najemników nie śpi ani nie przebywa żaden farmer. Poza tym Bodo w nocy siedzi na ławce Wilka.
  • W modyfikacji Zagadka Bagiennego Ziela niektóre postacie wymawiają jego imię jako [Cipher], a niektóre jako [Sifer]. Poprawna jest druga wersja.