Fandom

Gothicpedia

Cienie

5396stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Cienie – gildia, występująca w Gothic. Są to szpiedzy i agenci Starego Obozu. Jej członkowie mogą awansować na strażników lub Magów Ognia.

Gothic Edytuj

Pozycja w Starym Obozie Edytuj

Przedstawicie tej gildii są wyżej w hierarchii od kopaczy, ale z reguły mniej ważni od strażników.  Odpowiadają szkodnikom z Nowego Obozu, oraz nowicjuszom z Bractwa Śniącego. Wszyscy strażnicy, którzy nie brali udziału w wielkim buncie po stronie Gomeza, w pierwszej kolejności musieli do nich dołączyć. Cienie są złodziejami (chociaż nie tak dobrymi, jak szkodnicy), handlarzami, zarządcami oraz myśliwymi. Wykonują także zadania zlecane im przez magnatów. Charakteryzuje ich spryt, a także umiejętność wykorzystania sytuacji. Niektórzy z nich (np. Scatty lub Fisk) są znacznie zamożniejsi od strażników. Razem z kopaczami zamieszkują zewnętrzny pierścień. Każdy cień ma możliwość zostania strażnikiem lub magiem ognia, pod warunkiem, że dokona jakiegoś wielkiego czynu. W odróżnieniu od kopaczy, przejawiają pewne umiejętności w walce.

Wewnętrzna hierarchia Edytuj

Najpotężniejszym i najbardziej wpływowym cieniem jest Diego, który jednocześnie pełni funkcję przywódcy organizacji. Inni wpływowi przedstawiciele gildii to Świstak, Zły, właściciel areny Scatty, jeden z najlepszych złodziei w kolonii Rączka, handlarze Dexter i Fisk, a także szef Starej KopalniIan.

Dołączenie do gildii Edytuj

Każdy kopacz, który chce się przyłączyć do cieni, w pierwszej kolejności musi znaleźć sobie opiekuna, który weźmie za niego odpowiedzialność i wytłumaczy mu podstawowe kwestie. Następnie musi spełnić dwa podstawowe warunki: przejść pomyślnie test zaufania, który w każdym przypadku wygląda trochę inaczej, a także zdobyć aprobatę innych wpływowych członków obozu. Gdy już uda mu się to osiągnąć, czeka go ostatni sprawdzian: rozmowa z Gomezem i przekonanie magnata, że przyda się obozowi. Jeśli rozmowa zakończy się sukcesem, nowo wybrany cień ma prawo założyć specjalny ubiór świadczący o przynależności do Starego Obozu.

Wyposażenie Edytuj

Cienie w walce wręcz często używają krótkich mieczy (np. chłopski miecz) a w walce na dystans lub do polowań – krótkich łuków (np. łuk kawaleryjski). Gildia posiada dwa pancerze:

  • Strój cienia – podstawowy ubiór, który nosi zdecydowana większość członków gildii. Otrzymuje się go od Kruka, tuż po udanej rozmowie z Gomezem. Jest wykonany głównie z materiału, ale występują w nim również skórzane elementy. W jego skład wchodzą także dość wysokie, skórzane buty. Przeważa kolor czerwony, który jest charakterystyczny dla Starego Obozu, ale pojawia się tu również szary w postaci kwadratowych łat.
  • Zbroja cienia – pancerz, który nosi tylko dwóch wpływowych cieni: Diego i Scatty. W praktyce każdy cień ma możliwość natychmiastowego nabycia tej zbroi u Diego za tysiąc dwieście bryłek rudy. Wykonana z materiału, skóry, wzmocniona metalowymi elementami. W jej skład wchodzą również rękawice wykonane ze skóry i z metalu, a także solidne, wysokie buty. Podobnie jak w poprzednim przypadku, główny kolor pancerza to czerwony, ale na spodniach występują szare, kwadratowe łaty.

Spis cieni Edytuj

  • Diego – przywódca gildii i przyjaciel Bezimiennego. Poddaje bohatera testowi zaufania, a w późniejszych etapach gry pomaga mu zdobyć kamień ogniskujący z Kanionu Trolli.
  • Scatty – zarządca areny. Wielu ludzi (np. Fletcher) jest mu winnych pieniądze. W zamian za jego poparcie, wybraniec musi zaimponować mu walką na arenie.
  • Rączka – jeden z najlepszych złodziei w kolonii. Chce, by Bezimienny podszkolił się w złodziejskim fachu. Uczy otwierania zamków i kradzieży kieszonkowej, do kradzieży potrzebna jest umiejętność skradania się, której może nas nauczyć na przykład Cavalorn.
  • Dexter – handlarz. Sprzedaje między innymi bagienne ziele, mikstury, wytrychy i mapy. Zleca bohaterowi misję zdobycia dla niego receptury Cor Kaloma.
  • Fisk – handlarz. Sprzedaje między innymi oręż i spodnie kopacza. Z nieznanych powodów jest w konflikcie ze Świstakiem.
  • Świstak – miłośnik zdobionej broni. Wybraniec otrzymuje od niego zadanie, polegające na odkupieniu miecza od Fiska po normalnej cenie.
  • Zły – jeden z bardziej wpływowych cieni. Prosi Bezimiennego o odnalezienie Neka i przyniesienia mu amuletu.
  • Ian – zarządca Starej Kopalni. W zamian za pomoc w ataku na pełzacze, prosi bohatera o odnalezienie koła zębatego.
  • Santino – handlarz ze Starej Kopalni. Sprzedaje między innymi strzały, bełty i napoje uzdrawiające.
  • Alberto – handlarz ze Starej Kopalni. Sprzedaje między innymi mikstury lecznicze i żywność.
  • Cavalorn – myśliwy, mieszka poza obozem w swojej chacie. Sprzedaje łuki i kusze. Uczy skradania się i strzelania z łuku.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po upadku bariery, gdy Stary Obóz przestał istnieć, frakcja rozpadła się, a jej byli przedstawiciele podążyli własnymi ścieżkami. Diego uciekł do miasta, aby ostrzec paladynów o smokach, ale został przez nich aresztowany i skazany na wydobywanie rudy w Górniczej Dolinie w grupie paladyna Silvestra. Scatty, Dexter i Fisk dołączyli do Kruka i zostali bandytami na bagnach w Jarkendarze. Cavalorn został członkiem Wodnego Kręgu. Pozostali najprawdopodobniej nie przeżyli upadku bariery, bądź dołączyli do pomniejszych bandyckich grup.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki