FANDOM

Ciężka zbroja strażnika – zbroja występująca w Gothic, przeznaczona dla elitarnych członków straży Starego Obozu.

Przed akcją gry Edytuj

Zbroja ta była noszona przez najbardziej doświadczonych strażników królewskich. Po wybuchu wielkiego buntu i przejęciu władzy przez Gomeza i jego zwolenników w Starym Obozie zbroję zaczęli nosić jedni z najsilniejszych więźniów.

Gothic Edytuj

Zbroja została wykonana z metalu bardzo dobrej jakości. Składają się na nią: skórzane wysokie buty, na których zaczepione są metalowe nagolenniki, spodnie, kolcza tunika opadająca do kolan. Zbroja posiada również nabiodrniki i ciężki napierśnik, na którym wyryto łeb cieniostwora. Ręce są chronione przez skórzane, zakrzywione w górę naramienniki, metalowe opachy i skórzane rękawice, nabite ćwiekami. Pancerz ten zapewnia bardzo dobrą ochronę. Noszą go najwyżsi rangą strażnicy Starego Obozu. Bezimienny nie ma możliwości otrzymania go, z powodu wygnania ze Starego Obozu przed awansem.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Występuje pod nazwą „zbroja strażnika Kruka”. Jest noszona przez Bloodwyna, kilku bandytów Kruka i sług Kruka.

Modyfikacje Edytuj

Returning Edytuj

Zmienia nazwę z „zbroja strażnika Kruka” na „ciężka zbroja strażnika”. Nosi ją część nieumarłych strażników Starego Obozu w Starej Kopalnii.

Returning 2.0 Edytuj

Nosi ją na sobie też Kinzharts.

Golden Mod Edytuj

W modyfikacji Golden Mod można ją zdobyć.

Mroczne Tajemnice Edytuj

Bezimienny może ją zdobyć od Stone'a po odeskortowaniu wszystkich konwojów do Starej Kopalni. Noszą ją Lukis i Halldor.

Dolina Zombie Edytuj

Bartholo odsyła Bragusa do Stone'a po ciężką zbroję strażnika, bo według niego ta dotychczasowa, czyli zbroja strażnika jest zbyt podziurawiona przez zombie. Kowal jednak nie ma tej zbroi. Mówi bohaterowi, że jest ona na placu wymian, gdzie roi się od ożywieńców. Bragus znajduje ją w jednej ze skrzyń i nosi ją aż do chwili ataku istot Beliara na zamek. Wówczas bohater zakłada zbroję paladyna. Posiada ją również Daniel.

Ciekawostki Edytuj

  • W wersji beta gry była brązowa.
  • Na ekranie wczytywania w podstawowej wersji Gothic II widnieje Bezimienny noszący tę zbroję.
  • Kopacz Guy wspomina Bezimiennemu, że strażnicy zdjęli zbroje z martwych królewskich żołnierzy. Jest to wytłumaczenie dla faktu, dlaczego ich pancerze są najbardziej okazałe ze wszystkich w kolonii.
  • Jest to jedna z niewielu zbroi, której nie posiada Rockefeller.