Fandom

Gothicpedia

Ciężka kusza

5224strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Ciężka kusza – oręż, występujący w Gothic, Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic 3 i Gothic 3: Początek. Jest to kusza. Jako pocisków używa bełtów.

Gothic Edytuj

Zaraz po kuszy wojennej zadaje największe obrażenia. Bezimienny może ją kupić za tysiąc bryłek rudy w czwartym rozdziale u Skorpionastrażnika mieszkającego w chacie myśliwego Cavalorna – a w piątym rozdziale u Wilkaszkodnika z Nowego Obozu. Przy sprzedaży jej wartość spada o połowę. Bohater może także zdobyć ciężką kuszę, odbierając ją martwemu Szakalowi, gdy ten zginie podczas wyzwalania Wolnej Kopalni.

Gothic II Edytuj

Bohater może ją kupić w czwartym rozdziale za dwa tysiące sztuk złota od Bospera – łuczarza mieszkającego w mieście Khorinis – albo Khaledanajemnika z farmy Onara. Jej wartość przy sprzedaży spada do sześciuset sztuk złota. Ciężką kuszę ma przy sobie również paladyn Udar przebywający w zamku w Górniczej Dolinie.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Bezimienny może ją kupić za dwa tysiące sztuk złota od Garettapirata z Jarkendaru – oraz od paladyna Tandora i knechta Engora – obaj żyją zamku w Górniczej Dolinie. Bohater może ją sprzedać za trzysta sztuk złota.

Gothic 3 Edytuj

Ciężka kusza znajduje się w 38. z kolei otworzonej ciężkiej skrzyni. Jej wartość przy kupnie wynosi trzydzieści pięć tysięcy sztuk złota, ale przy sprzedaży spada do dziesięciu tysięcy. Jest jedną z najlepszych kusz na kontynencie, zaraz po Krash Morra i kuszy bojowej.

Gothic 3: Początek Edytuj

Jest to druga z kolei najsilniejsza broń dystansowa występująca w tej części serii Gothic. Xardas może ją kupić u kowala w mieście Khorinis lub znaleźć w jednym z wielu losowych spotkań. Cena kupna ciężkiej kuszy bez magicznych właściwości to sześćset osiemdziesiąt sztuk złota. Bohater może ją sprzedać za dwieście siedemdziesiąt dwie sztuki złota.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki