FANDOM

Chleb – jedzenie, występujące w każdej części serii Gothic. Na podstawie obecności w drugiej i trzeciej odsłonie serii młynów można domniemywać, że powstaje w sposób podobny do tego, jaki znamy z rzeczywistości. Jest towarem powszechnie dostępnym.

Gothic Edytuj

Model bochenka ma strukturę prostopadłościanu, na którym rozciągnięto niskiej jakości teksturę. Jest dostępny u handlarzy: Mordraga oraz Silasa (Kupno: 8 bryłek rudy, Sprzedaż: 4 bryłki). Ponadto można znaleźć go w skrzyniach, przy sobie posiada go również większość Kopaczy. Przywraca dwanaście Punktów Życia.

Najemnik Baloro prosi Bezimiennego o przyniesienie mu kilku bochenków.

Gothic II Edytuj

W drugiej części wygląd bochenka uległ zmianom uwzględniającym nowe możliwości graficzne. Tekstura zawiera więcej szczegółów niż jego poprzednia wersja, sam model jest także bardziej podłużny i nierówny. Jest dostępny u Eleny i innych handlarzy żywnością: (Kupno: 20 sztuk złota, Sprzedaż: 6 sz.) Ponadto można znaleźć go w skrzyniach oraz domostwach. Chleb można otrzymać jako nagrodę od Kati, żony Akila, po pozbyciu się najemników – Engardo i Alvaresa. Przywraca dziesięć Punktów Trafień.

Myśliwy Grom prosi Bezimiennego o przyniesienie bochenka chleba wraz z Szynką i Mlekiem, jeśli chce pobierać u niego nauki myślistwa.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Wygląd bochenka nie uległ zmianie. Różnicy uległa cena sprzedaży (3 sz) oraz liczba przywracanych punktów trafień (20).

Gothic 3 Edytuj

Model pozbawiony jest poprzecznych nacięć wykonywanych przed wypiekiem. Widać wyraźne rozbieżności między ikoną a modelem chleba. Jest równie powszechny, co w pozostałych częściach. (Kupno: 20 sz, Sprzedaż: 5 sz). Spożycie dodaje 5% energii życiowej.

Jest z nim związane zadanie w stolicy MyrtanyVengardzie: Zanieś Abe Chleb do Zamku (30 bochenków).

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Nie zmienił się wygląd chleba od wersji z Gothic 3. Występuje wyłącznie w skrzyniach lub na stołach niektórych zajazdów i knajp. Nie jest już towarem powszechnie dostępnym – posiadają go w sprzedaży jedynie handlarze w Faring i Geldern. Oferuje go również łowca w Monterze. Przywraca tyle samo energii życiowej, co w wersji bez dodatku. Cena kupna i sprzedaży nie uległa zmianie w stosunku do Gothic 3.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Returning, po zjedzeniu wystarczającej ilości chleba, punkty życia bohatera wrastają o 5 punktów na stałe.