FANDOM

Cassia – postać występująca w Gothic II oraz w Gothic II: Noc Kruka. Jest to przywódczyni gildii złodziei ukrywających się w kanałach miasta Khorinis.

Gothic II Edytuj

Jako mózg gildii złodziei ukrywa się w kanałach, gdzie trzyma część łupów. Posiada bardzo zgraną ekipę działającą w mieście, jak i w kanałach. Demaskuje ich Bezimienny, który pracuje u niej przez chwilę. Zleca mu ona misje kradzieży krwawych pucharów oraz pierścienia Constantina. Za opłatą (lub za darmo, jeżeli bohater otrzymał klucz do Attili poprzez współpracę) może nauczyć Bezimiennego kradzieży kieszonkowej oraz zręczności. Świetnie włada bronią jednoręczną, czego dowodzi dzierżony przez nią oręż - miecz mistrzowski. Bezimienny może wydać gildię złodziei lordowi Andre, co sprawi że straż miejska zejdzie do kanałów i zabije Cassię wraz z pozostałymi członkami obecnymi w kanałach. Bezimienny może również się z nimi rozprawić osobiście. Bohater może też nie podejmować działań i pozwolić im żyć aż do ataku orków na Khorinis.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Cassia zna także kilku piratów, którzy przypływają czasami do małej zatoki, opodal wejścia do kanałów oraz bandytę Dextera.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Cassia zginęła w wyniku zaatakowania przez straż kanałów. Jeszcze przed śmiercią przekazała klucz do kanałów KardifowiHanna bardzo ubolewa po śmierci swojej przyjaciółki. Jedyną pamiątką po niej jest złamany miecz mistrzowski, znajdujący się w skrzyni straży. Po obrabowaniu skrzyni przez wojowniczkę, nowym właścicielem broni staje się Hanna.

Ciekawostki Edytuj

  • Cassia jest złodziejem, a mimo to w statystykach postaci ma gildię „Mieszkaniec”.
  • Jest jedyną postacią w Gothic II, która może nauczyć kradzieży kieszonkowej. Zmienia to Gothic II: Noc kruka, gdzie kradzieży może jeszcze nauczyć pirat Bill.
  • Ma klucz do skrzyni na wyspie, w której gildia złodziei trzyma swoje łupy (skrzynia to ta po środku); Klucz ten posiada także Hanna – właścicielka hotelu w Khorinis.
  • W modyfikacji Returning nie nauczy bohatera niczego, dopóki ten nie przyniesie jej pierścienia Constantina.
  • W grze czasami występuje błąd: Cassia atakuje bohatera dzień po przyjęciu jednego z jej zleceń, mimo, że na kradzież pierścienia Constantina bohater ma 2 dni, a na przyniesienie kompletu Krwawych Pucharów nie ma wyznaczonego terminu.