FANDOM

Cassia – postać, występująca w Gothic II oraz w Gothic II: Noc Kruka. Jest to przywódczyni gildii złodziei ukrywających się w kanałach miasta Khorinis.

Gothic II Edytuj

Jako mózg gildii złodziei ukrywa się w kanałach, gdzie trzyma część łupów. Posiada bardzo zgraną ekipę działającą w mieście, jak i w kanałach. Demaskuje ich Bezimienny, który pracuje u niej przez chwilę. Zleca mu ona misje kradzieży krwawych pucharów oraz pierścienia Constantina. Ponadto, Cassia uczy za opłatą kradzieży kieszonkowej, jako jedna z dwóch osób i zręczności. Świetnie włada bronią jednoręczną, czego dowodzi dzierżony przez nią oręż - miecz mistrzowski. Ginie, zabita wraz z całą swoją szajką przez straż miejską lub przez głównego bohatera.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Cassia zna także kilku piratów, którzy przypływają czasami do małej zatoki, opodal wejścia do kanałów oraz bandytę Dextera.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Cassia zginęła w wyniku zaatakowania przez straż kanałów. Jeszcze przed śmiercią przekazała klucz do kanałów KardifowiHanna bardzo ubolewa po śmierci swojej przyjaciółki. Jedyną pamiątką po niej jest złamany miecz mistrzowski, znajdujący się w skrzyni straży. Po obrabowaniu skrzyni przez wojowniczkę właścicielem broni jest Hanna.

Ciekawostki Edytuj

  • Cassia jest złodziejem, a mimo to w statystykach postaci ma gildię „Mieszkaniec”.
  • Jest jedyną postacią w Gothic II, która może nauczyć kradzieży kieszonkowej (zmienia to Gothic II: Noc kruka, gdzie kradzieży może jeszcze nauczyć pirat Bill).
  • Ma klucz do skrzyni na wyspie, w której gildia złodziei trzyma swoje łupy (skrzynia to ta po środku); Klucz ten posiada także Hanna – właścicielka hotelu w Khorinis.
  • W modyfikacji Returning nie nauczy bohatera niczego, dopóki ten nie przyniesie jej pierścienia Constantina.
  • W grze czasami występuje błąd: Cassia atakuje bohatera dzień po przyjęciu jednego z jej zleceń, mimo, że na kradzież pierścienia Constantina bohater ma 2 dni, a na przyniesienie kompletu Krwawych Pucharów nie ma wyznaczonego terminu.
  • Cassia nie musi zostać zabita przez straż miejską, bo zostanie ona zabita z resztą złodziei w kanałach, gdy Lord Andre wyznaczy Bezimiennemu zadanie o ukrywającej się Gildii Złodziei w mieście, a ten po odnalezieniu wyda Lordowi Andre szajkę złodziei i poda ich lokacje. Bohater również nie musi jej zabijać.