Fandom

Gothicpedia

Canthar

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij

Canthar
Canthar (Gothic II) (by Gothicfan94).png
Informacje
Gildia
Zawód
Handlarz
Miejsce zamieszkania
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Vlk_468_Canthar

Canthar – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to obywatel mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jest wędrownym kupcem. Bezimienny spotyka go pierwszy raz kiedy kupiec siedzi na ławce przy drodze do miasta niedaleko farmy Lobarta. Aby dostać się do Khorinis, proponuje bohaterowi królewski glejt, dzięki któremu strażnicy przepuszczą Bezimiennego bez żadnych problemów przez bramę. To właśnie od niego Bezimienny może kupić patelnię dla Hildy. W mieście Bezimienny spotyka go na targowisku, obok stoiska Sary. Niezależnie, czy bohater wziął od niego przepustkę czy nie, prosi go o wyświadczenie pewnej przysługi. Otóż Sara, podczas jego nieobecności wygryzła go z jego stoiska. Bezimienny może wsadzić ją do więzienia, poprzez podłożenie jej listu - wtedy Sara wyląduje w więzieniu, a kupiec odzyska dawne stanowisko, lub donieść o planach kupca Canthara Lordowi Andre, przez co handlarz wyląduje w więzieniu. Jednakże, po pewnym czasie Canthar wyjdzie z więzienia i odzyska stoisko, a na dodatek rozpowie kupcom na targu, że Bezimienny jest skazańcem z kolonii karnej. Aby Bezimienny znowu mógł handlować z kupcami będzie musiał zapłacić mu pięćset sztuk złota.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Dzięki szantażowi wychodzi na wolność. Wymusza ucieczkę Sary z miasta. Podczas pierwszej rozmowy z Velayą, dzieli się swoją historią. Po rozmowie z Wulfgarem okazuje się, że handlarz miał nagi portret żony strażnika. Po zdobyciu podstępem obrazu wojowniczka powoduje powrót Canthara do więzienia i powrót Sary na stragany targowiska.

Zły Sen Edytuj

Pojawia się w małej chatce przy wieży Xardasa. Prosi bohatera, aby pozbył się stworów grasujących wokół chatki (kilka ścierwojadów i kretoszczurów). Po wykonaniu zadania daje Bezimiennemu nietypowy kamień (jest to runa powrotu, o której mówi Xardas, gdy widzi podarunek od gnomów). Nie można jej jednak wówczas jeszcze użyć.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Canthar został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic miała występować postać o tym samym imieniu. Jedyny na to dowód, to jego skrypt w wersji 1.04d, gdzie stoi na targu i nie można z nim porozmawiać. Nie wiadomo jednak czy miała to być ta sama postać, czy jest to zwykła zbieżność imion.
  • W modyfikacji Returning zostaje zabity przez bohatera na polecenie Asmala z Gildii Zabójców.
  • Jeżeli Canthar zostanie zabity, Buster zaprzestanie kupować rogi cieniostwora od Bezmiennego.
  • Jeżeli przed pierwszym spotkaniem ukradniemy ze skrzyni Lobarta strój farmera i Canthar zobaczy nas w nim, to nie zaproponuje nam sprzedaży glejtu i później podłożenia listu Sarze.
  • Jeżeli bohater go pobije, Canthar każe Bezimiennemu wypłacić odszkodowanie w złocie. Jest to jedyna postać w grze, która każe bohaterowi płacić grzywnę dla samego siebie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki