FANDOM

Baal Cadar – postać występująca w Gothic. Jest on jednym z guru mieszkających w obozie Bractwa.

Gothic Edytuj

Zajmuje się nauczaniem nowicjuszy podstaw magii Śniącego, opiekuje się też niektórymi bardziej obiecującymi czarodziejami. Poza tym handluje księgami i zaklęciami. Można go spotkać pod placem treningowym, wśród innych nauczycieli. Całe dnie spędza tam ze swoimi uczniami. Jak wielu innych guru, on też nie chce się na początku odezwać do Bezimiennego. Jeden z nowicjuszy, Joru, mówi bohaterowi, że w tym celu trzeba przy nim rzucić jakieś zaklęcie Śniącego, np. sen. Po uśpieniu jednego z jego uczniów, guru dostrzega w Bezimiennym potencjał magiczny i postanawia zostać jego mistrzem. Pod jego okiem bohater może ćwiczyć swoją manę i poznać zaklęcia magii guru.

Dalsze losy Edytuj

Po upadku bariery najprawdopodobniej zginął lub został poszukiwaczem.

Modyfikacje Edytuj

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning znajduje się w Nowym Obozie Bractwa koło farmy Bengara, nadzoruje tam przetwarzanie ziela przez nowicjuszy.

Rüstungsmod Small Edytuj

Guru występuje także w Rüstungsmod Small – po wydarzeniach z Kolonii wydostał się i zamieszkał w Khorinis. Bezimienny może z nim pohandlować, jednym z oferowanych przez niego towarów jest zbroja nowicjusza.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki obok Namiba i Oruna jest jednym z trzech doradców Orika – przywódcy wyznawców Beliara.