FANDOM

Buster – postać, występująca w Gothic, Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to szkodnik z Nowego Obozu, a później najemnik mieszkający na farmie Onara.

Gothic Edytuj

Jest szkodnikiem w bandzie Laresa, mieszka w Nowym Obozie. Zaczepia Bezimiennego mówiąc mu, że porusza się sztywno. Może mu pomóc nauczając go akrobatyki.

Gothic II Edytuj

Po upadku bariery, jako jeden z nielicznych szkodników wyrusza wraz z Lee i resztą najemników. Wraz z innym najemnikiem pilnuje wejścia na pola farm Sekoba i Onara. Nie poznaje Bezimiennego i aby zyskać jego głos, bohater musi go pobić w pojedynku, dopiero wtedy Buster przypomni sobie Bezimiennego. Nie uczy już akrobatyki, ale broni jednoręcznej do maksymalnie 30%. Będąc najemnikiem lub łowcą smoków, w trzecim rozdziale bohater może sprzedawać u niego rogi cieniostwora.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Za opłatą w złocie strzegą domu kupca Erola. Ponadto uczy posługiwania się bronią jednoręczną do maksymalnie 60%.

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Buster nadal mieszka niedaleko chaty Erola. Dostał zadanie od Torlofa, aby pilnował ziem przed możliwym powrotem Sentenzy, Festera i Raoula. Może podszkolić Velayę w walce bronią jednoręczną.

Cienista północ Edytuj

Jest jednym z najemników Sylvia.

Dalsze losy Edytuj

Po zakończeniu akcji Gothic II, postanawia zostać na wyspie Khorinis. Prawdopodobnie zginął podczas ataku orków lub został wzięty do niewoli.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic II wiele osób przedstawia go jako [buster], zaś gdy sam się przedstawia: [baster].
  • Jego charakter bardzo zmienia się pomiędzy Gothic a Gothic II.
  • Pomimo tego, że może nauczyć Bezimiennego akrobatyki, to sam jej w rzeczywistości nie umie.
  • W wersji 1.01e Buster jest najemnikiem, a nie szkodnikiem. Jako jedyny także nosi lekki pancerz najemnika.