FANDOM

Bunt chłopów – wydarzenie poprzedzające akcję gry Gothic II. Zaprzestanie handlu niektórych chłopów z miastem Khorinis, co doprowadziło do upadku gospodarki miasta.

Przyczyny buntu Edytuj

Zaraz po przypłynięciu na Khorinis część paladynów udała się do Górniczej Doliny, w celu wydobywania rudy. Niestety zostali tam zaatakowani przez oddziały orków, którzy rozpoczeli oblężenie zamku. Paladyni potrzebowali pieniędzy do walki z orkami. Podatki były coraz wyższe, a straż miejska coraz częściej nawiedzała farmy rozbierając rolnikom dobytki.

Przebieg Edytuj

Największą i najstarszą farmę posiadał bogaty Onar. Nie pozwolił by straż rozkradła jego majątek. Wynajął najemników, którymi byli uciekinierzy spod bariery – dawni ludzie z nowego obozu, pod dowództwem dawnego generała – Lee. Kiedy straż miejska przybyła na farmę Onara została "powitana" przez jego najemników. Po stronie Onara stanęli gospodarze Sekob i Bengar. Najemnicy chronili farmy przed bandytami, polnymi bestiami i orkami, w przeciwieństwie do straży, która pobierała jedynie podatki. Pozostali farmerzy znaleźli się w trudnej sytuacji – Lobart mieszkał zbyt blisko miasta, a Akil dokładnie pomiędzy farmą Onara a Khorinis. Z powodu buntu ucierpiała gospodarka miasta. Kupcy nie dostawali towarów z farm, a paladyni funduszy na wyrób uzbrojenia.

Skutki Edytuj

Przez bunt miasto nie mogło zgromadzić pożywienia na szykującą się wojnę z orkami. Gdy paladyni zostali pokonani orkowie ruszyli na Khorinis. Pozbawione zapasów jedzenia i oblężone Khorinis musiało się poddać.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Returning, w VII rozdziale wszyscy ludzie, w tym najemnicy i paladyni, jednoczą się przeciw orkom.

Zobacz też Edytuj