Fandom

Gothicpedia

Bragga

4967stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Bragga
Bragga (by Jakimix135xd).jpg
Informacje
Gildia
Tytuł
Przywódca gnomów
Zawód
Płatnerz
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Jaskinia między kanionem a bagnem
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Status
Żyje
Wyznanie
Najpewniej niewierzący
Dubbing
Brak

  Braggagnom, występujący w modyfikacji Zły Sen. Jest ich przywódcą, który odziedziczył gnomowy tron po swym ojcu imieniem Bregga.

Przed akcją modyfikacji Edytuj

Po wydarzeniach z Gothic II: Noc Kruka, wraz ze swymi gnomami osiadł w Jarkendarze. Niestety, w Dolinie Budowniczych zamieszkał także Xardas. Wiecznie pracujące gnomy zaczęły pracę pod jego wieżą, co mogło przynieść bardzo negatywne skutki.

Zły Sen Edytuj

Zamieszkał w jaskini pomiędzy kanionem a bagnem. Właśnie do niego Drik prowadzi bohatera po otwarciu jaskini. Przy pierwszym spotkaniu odbiera wiadomość od Xardasa i wysyła Bezimiennego z odpowiedzią. Po odpowiedzi Xardasa nakazuje mu znaleźć inną, nieużywaną kopalnię. Leży ona na końcu kanionu, gdzie za drugim razem prowadzi bohatera XyZyn. Na miejscu bohater zauważył dużą liczbę orków, a następnie wrócił opowiedzieć ten problem Braddze. Ten natomiast odłożył tę sprawę na bok i rozkazał swemu ludzkiemu przyjacielowi naprawić piec hutniczy. Bohater jest jednak za duży, więc rozpoczyna poszukiwanie rozwiązania tego problemu. Na drodze do klucza tej zagadki stoi ledwie pięćdziesiąt bryłek rudy, za które Zkar da mu klucz należący do ich przywódcy. Powie, że spędza on sporo czasu przy swoim obrazie, zupełnie jakby się do niego… modlił. Po odciągnięciu jego strażnika okaże się to całkowitą prawdą - modlitwa przy obrazie sprawia jego przemieszczenie i odsłania przycisk. Po jego naciśnięciu dezaktywuje się elektryczna bariera odgradzająca tajemną skrytkę Braggi od reszty jaskini. W skrytce znajdują się po trzy egzemplarze napoju gnomów i jego antidotum. Używając napoju gnomów bohater jest w końcu w stanie zmieścić się w piecu, lecz Bragga ostrzegał go nie bez powodu - modyfikacja dodaje realizmu, tzn. po wejściu na ogień (także w piecu) postać zaczyna się palić, co w początkowych fazach jest zabójcze. "Mały bohater" zbiera żużel z pieca i odnosi go gnomowemu przywódcy. Ten dziękuje mu za pomoc, lecz zachodzi w głowę jakim cudem się tam dostał. W końcu wychodzi na jaw, że wykradł mu miksturki. Gnom nie gniewa się i radzi dobrze ich pilnować, gdyż jeszcze mogą mu się przydać (co okazuje się prawdą w trzecim rozdziale). Wraca także do sprawy kopalni - nakazuje wziąć do walki jego znudzonych wojowników - Anwała, Karena, Deleka i Tobina. Od tej pory może też wykonać dla bohatera średni i ciężki pancerz najemnika oraz pancerz rycerza. Po oswobodzeniu kopalni Bezimienny dziękuje Delekowi, który oddelegowuje oddział z powrotem do jaskini. Gnomowi górnicy natychmiast rozpoczynają wydobycie. Zadowolony Bragga daje bohaterowi dwa, dziwne kamienie. Oba pokazuje Xardasowi, ktory informuje, że jeden z nich to jakaś teleportacja, do której, aby właściwie zadziałała, potrzebuje specjalnej runy powrotu. Jednak jego znacznie większą uwagę przykuwa drugi, o którym musi dowiedzieć się więcej. W tym celu znów wysyła bohatera do XyZyna, który prowadzi go pod kopalnię i wręcza uzbrojenie. Wraca do wieży, a Bezimienny stara się znaleźć cel. Kluczem są ustawione kilka metrów dalej drabiny. Na ich szczycie znajduję się Bones i Greg. Nie mogą dostać się do obozu, lecz udaje się to pogromcy smoków. W obozie rozmawia z Idrałem, który pomaga mu dotrzeć do Łazata. Wedle otrzymanego zwoju kluczem jest rytuał odprawiony przez Xardasa i "mieszkańca podziemi". Nie jest to żaden nieboszczyk, a właśnie Bragga. Po rytuale wraca do swych gnomów życząc przyjacielowi powodzenia i więcej się nie pojawia.

Dalsze losy Edytuj

Najpewniej on i jego gnomy żyły w nienaruszonym spokoju po śmierci Łazata.

Ciekawostki Edytuj

  • Pomaga bohaterowi odnaleźć szkutnika dla Grega – gdy jego stary szkutnik jednoznacznie odmawia Bragga wysyła go do Sepleniącego.
  • W Gothic 3 występuje miasto o podobnej nazwie - Braga.

Więcej w Fandom

Losowa wiki