Fandom

Gothicpedia

Bosper

4993strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze26 Udostępnij

Bosper
Bosper (by Wojciech Wawrzyńczak).png
Informacje
Gildia
Zawód
Łuczarz
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Vlk_413_Bosper

Bosper – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to obywatel mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic II Edytuj

Jest jednym z rzemieślników i mistrzów w dolnym mieście. Jego dom, a zarazem sklep znajduje się tuż przy wejściu do Khorinis od strony południowej bramy. Zajmuje się myślistwem, produkcją strzał oraz łuków. Jak sam mówi, nie jest zbyt pobożny. Jest jednym z trzech mistrzów, u których Bezimienny może rozpocząć terminowanie, jako czeladnik, gdyż Bosper stracił niedawno poprzedniego ucznia – Bartoka, przez swoją niepohamowaną żądzę kupowania skór i sprzedawania ich z zyskiem. Bosper da Bezimiennemu swoją zgodę na zostanie czeladnikiem jeżeli przyniesie mu on 6 skór wilków. Interesują go futra owiec (10 sztuk złota), wilków (10 sztuk złota), wargów (25 sztuk złota), cieniostworów (250 sztuk złota) oraz trolli (300 sztuk złota), a od czeladnika wymaga jedynie dostarczania ich w dużych ilościach. Bohater może sprzedać mu również skórę czarnego trolla za 350 sztuk złota. Bosper został okradziony przez członka gildii złodziei. Ukradziono mu łuk, który Bezimienny może znaleźć w kanałach. Może nauczać zdejmowania skór ze zwierząt.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W Gothic II: Noc Kruka pojawia się nowe stworzenie: dzik. Tym samym Bosper, gdy Bezimienny terminuje u niego, chętnie będzie skupował również skóry dzika (15 sztuk złota).

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Nadal prowadzi swój sklep w Khorinis. Nie będzie chciał pomóc Velayi dostać się do górnego miasta, gdyż przedstawia najgorsze wady jego czeladnika. Aby dostać u niego niższe ceny za jego towary Bosper będzie chciał skóry trolla. Zwierzę w modyfikacji znajduje się niedaleko wykopalisk, gdzie przebywają Magowie Wody. Można też kupić ją u Talbina przebywającego w pobliżu statku paladynów. Łuczarz jest bardzo zaskoczony, że kobieta przynosi mu to trofeum.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Bosper został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony. Mógł także uciec.

Ciekawostki Edytuj

  • Servin w modyfikacji Mroczne Tajemnice, mówi Bezimiennemu, że sprzedał sklep Bosperowi, który był jego czeladnikiem.
  • W modyfikacji Returning może wykonać strzały do Kerenowego łuku.
  • Gdy Bezimienny przynosi Bosperowi skóry zwierząt, ten komentuje jego zdobycz. (np."Skóra warga, te bestie są niebezpieczne.") Wyjątkiem jest obecna w dodatku Noc Kruka skóra dzika, której Bosper nie komentuje, mimo to płaci za nią bohaterowi.
  • Jedyne skóry których Bosper nie przyjmie od Bohatera to skóry topielca.
  • Jako jedyny z pięciu mistrzów jest nieśmiertelny.
  • Jeśli bohater nie chce u niego terminować przed zostaniem czeladnikiem może mu przynieść jego łuk – otrzyma wówczas zgodę na terminowanie u innego mistrza, lecz do niego nie zostanie przyjęty, gdyż przyniesienie łuku nie dowodzi zdolności myśliwskich.

Więcej w Fandom

Losowa wiki