Fandom

Gothicpedia

Bogini

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze126 Udostępnij

Bogini – siostra Innosa i Beliara. Jej wyznawcy dawno wymarli, chociaż na Argaanii Bezimienny może znaleźć pozostałości po świątyniach owej bogini. Na wyspie znajduje się klasztor na klifie, poświęcony bogini, gdzie żyją jej kapłani.

InformacjeEdytuj

ArcaniAEdytuj

Może wpływać na pogodę, o czym przekonał się bohater w Tooshoo. Na posągach przedstawia się ją jako kobietę o dwóch twarzach. W pewnym momencie jej służebnice Ahn'Bael i Ahn'Nosiri rozpoczęły walkę między sobą. Obie strony poważnie ucierpiały, lecz Ahn'Nosiri najbardziej. Została tylko jedna – Selena, a Ahn'Bael pod przewodnictwem Xeshy zaczęły odbudowywać swoje szeregi. Xardas twierdzi, że bogini mogła być matką albo siostrą dotychczasowych bogów.

ArcaniA: Upadek SetarrifEdytuj

Po rozmowie z umierającą Seleną bohater dowiaduje się że Bogini to tak naprawdę Adanos. Selena oznajmia Bezimiennemu, że Adanos to imię nadane bogini już po upadku jej kultu, przez lud Myrtany. Wspomina także, że Innos i Beliar to tak naprawdę wcielenia bogini i cała wojna bogów była w jej umyśle (osobowość wieloraka).

Uwagi Edytuj

  • Po odzyskaniu praw do marki Piranha Bytes wyłączyła czwartą część serii wraz z dodatkiem z kanonu serii. Oznacza to że Bogini nie istnieje (jedynymi istniejącymi bogami pozostają Innos, Adanos, oraz Beliar), a wojna bogów odbyła się naprawdę.

CiekawostkiEdytuj

  • Jedna z dwóch głów Bogini przedstawia Xeshę - ucieleśnienie zła, a druga Selenę - ucieleśnienie dobra;
  • logo "Rozdartej dziewicy" jest oparty na posągu bogini.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Bogini

  • Bogini

    16 wiadomości
    • Ludzie Arcanię robilo JoWooD nie PB dla mogli np.zmienić płeć Adanosowi i zrobić z niego boginię a tak w ogóle nie uznaję Arcani

Więcej w Fandom

Losowa wiki