FANDOM

To chciwy sukinsyn. Sprawdza każdą żyłkę złota i złoże. Dla niego ważne jest tylko złoto. Nas ma w głębokim poszanowaniu. Uważa się za najlepszego. Bloodwyn nie może znieść nikogo, kto jest od niego lepszy. Oczywiście ja nie poważyłbym się rzucić mu wyzwania. Najlepiej go unikać – chyba że naprawdę chcesz go wkurzyć.
Garaz o Bloodwynie

Bloodwyn – postać występująca w Gothic oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to jeden ze strażników Starego Obozu, zaś po upadku magicznej barierybandyta Kruka.

Charakter i osobowość Edytuj

Bloodwyn jest brutalnym, pozbawionym skrupułów człowiekiem, który gotów jest uczynić wszystko dla władzy czy osiągnięcia osobistych korzyści. Nie waha się przed wykorzystywaniem ludzi do niewolniczej pracy. Jest chciwy i nie dba o innych. Aby osiągnąć swój cel, posuwa się do szantażu, a nawet morderstwa. Bloodwyn jest agresywnym człowiekiem, łatwo wpadającym w złość, przez co staje się rozkojarzony.

Przed akcją gry Edytuj

Do kolonii trafił za liczne pobicia, wymuszenia oraz morderstwa. Szybko awansował na strażnika i zaczął patrolowanie obszaru pomiędzy targowiskiem a północną bramą. Tam postanowił pobierać opłaty za ochronę, poprzez szantażowanie słabszych. Wszystkich, którzy nie płacili, czekała niemiła niespodzianka.

Gothic Edytuj

Po raz pierwszy Bezimienny spotyka go w strefie, której pilnuje. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest miły oraz sympatyczny i proponuje mu ochronę, w zamian za drobne wsparcie finansowe. Jeżeli bohater odmówi, zostaje zaatakowany przez Hereka, a następnie Grima i dwóch innych kopaczy, których nasłał Bloodwyn. Jeżeli Bezimienny jednak zapłaci, szantażysta co dzień będzie chciał kolejne 10 bryłek rudy. W późniejszych etapach gry, Stary Obóz zostaje zamknięty, a strażnik pilnuje południowej bramy. Po spotkaniu z bohaterem, strażnik zarzuca mu (podobnie jak Fletcher) zdradę, a także spiskowanie z Nowym Obozem.

Zlecane zadania Edytuj

Przed akcją Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Bloodwyn dołącza do bandytów Kruka, podobnie jak inni, którzy ocaleli i uciekli z kolonii. Uciekinierzy trafiają do Jarkendaru gdzie osiedlają się. Zaraz po tym Kruk, mianuje Bloodwyna swoją prawą ręką, wcielając w życie swój plan. Przyjęcie tej roli czyni go jeszcze bardziej agresywnym i aroganckim niż był dotychczas. Po rozkopaniu grobowca, bandzior otrzymuje od swojego przywódcy kopalnię złota oraz niewolników porwanych z wyspy Khorinis, po czym wydaje im rozkaz wydobycia złota. Potem więcej nie pojawia się w kopalni. Jako prawa ręka Kruka ma prawo wejścia do świątyni Adanosa i tam strzeże, by nikt nie zakradł się do jej komnat.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Nie możesz mnie pokonać! Jestem najbardziej zaufanym towarzyszem Kruka! Jego prawą ręką!
― Bloodwyn o sobie

W kopalni, od strażnika Garaza, bohater dowiaduje się, że Bloodwyna łatwo sprowokować i ze złości często traci panowanie nad sobą, przez co kiepsko walczy z przeciwnikiem. Kiedy bohater zabija stado pełzaczy w świeżo odkrytej grocie pełnej surowca, wychodzi ze swojej siedziby, aby sprawdzić plotkę. Tam znów spotyka Bezimiennego, poznaje go od razu i zaczyna wywyższać się tym, że jest teraz potężny i o tym, że przeżył upadek bariery bez żadnych ran. Nie robi to jednak żadnego wrażenia na Bezimiennym, który skutecznie sprowadza byłego strażnika na ziemię. Pod koniec tej rozmowy Bloodwyn traci panowanie nad sobą, rzuca się na bohatera, po czym zostaje powalony na ziemię i zabity. Jego głowa staje się przepustką do świątyni Adanosa. Straż nie może uwierzyć gdy to widzi. Klucz należący do bandyty, pasuje do kufra, w którym można znaleźć zbroję strażnika Kruka.

Modyfikacje Edytuj

Edycja Rozszerzona Edytuj

W czwartym rozdziale, wraz z Krukiem i innymi skazańcami opuszcza Stary Obóz i wyrusza w stronę placu wymian. Do upadku magicznej bariery, wraz z resztą ludzi pozostaje w tym miejscu. Bramy, której oryginalnie pilnował Bloodwyn, strzeże zaś Aaron.

Bandyci Edytuj

Stoi przed kopalnią i zaczepia bohatera. Oferuje mu służbę u Kruka i zostanie jednym z jego strażników. Najpierw każe Vincowi zdobycie lepszego pancerza. Gdy już ją zdobędzie, Bloodwyn wysyła go do Kruka. Następnie Vinc spotyka go przy grobowcu Khardimona i wraz z nim, Alvaro i Krukiem walczy z kamiennymi strażnikami. Po walce Kruk każe innym wynosić się z grobowca. Jest arogancki i niemiły w stosunku do Vinca, przez co bohater nie przepada za nim i nie lubi go.

Dolina Zombie Edytuj

Po wybuchu plagi zombie w Górniczej Dolinie Bloodwyn i inni mieszkańcy Starego Obozu barykadują się w zamku. Przy pierwszym spotkaniu z Bragusem mówi, że chce jedynie przetrwać do chwili gdy wszystkie zombie umrą, ale sądzi, że to nigdy nie nastąpi. Prosi bohatera o przynienia butelki piwa oraz sera. Bragus zgadza się, ale nie za darmo. Początkowo strażnik Starego Obozu proponuje mu 100 bryłek rudy, ale bohater odmawia i chce jego zbroję. Bloodwyn nie zgadza się na to i ostatecznie proponuje 3 esencje uzdrawiające. Po przyniesieniu jedzenia Bloodwyn daje Bragusowi tylko 2 esencje uzdrawiające, tłumacząc, że skoro Bragus dał mu piwo i ser, czyli dwie sztuki jedzenia, to należą mu się 2 esencje. Po sprowadzeniu ocalałych z Nowego Obozu pod dowództwem Lee i Laresa zombie, cerbery i demony ognia atakują zamek, a Bloodwyn i inni ludzie (poza Bragusem) giną. Bohater przysięga pomścić ich śmierć.

Zagadka Bagiennego Ziela Edytuj

Kiedy Thorus zleca Taymonowi zebranie raportów od Russela i Mortala, radzi mu udać się do Bloodwyna, gdyż zna lokalizacje ich obozów i może zaprowadzić tam głównego bohatera. Strażnik Starego Obozu zaprowadza cienia do obozu Russela znajdującego się nad jeziorem w pobliżu Nowego Obozu. Tam oznajmia protagoniście, że nie chce mu się iść do obozu Mortala, ale może zdradzić jego lokalizację. Informuje bohatera, że obóz leży przy moście prowadzącym na cmentarzysko orków. Następnie oznajmia, że jest zmęczony i wraca do Starego Obozu.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli Bezimienny w Gothic II: Noc Kruka będzie miał w ekwipunku głowę aż dopłynie do wyspy Irdorath, to w szóstym rozdziale będzie całkowicie przegniła. Nie ma to wpływu na rozgrywkę, jedynie zmienia się wygląd głowy.
  • Jeśli w pierwszej części serii Bezimienny zabije go pomiędzy pierwszym a trzecim rozdziałem, to w czwartym rozdziale strażnicy strzegący południowej bramy nie zaatakują bohatera.
  • Jeżeli podczas rozmowy z nim w kopalni złota, Bezimienny będzie go prowokować (Bloodwyn wypowie wtedy słowa Aaagh! Ty psie!), to za każdą prowokację Bloodwyn straci 5 punktów siły oraz 25 punktów trafień. Podczas rozmowy można sprowokować go maksymalnie 3 razy.
  • W Gothic postacie wymawiają jego imię jako [bludłin], natomiast w Gothic II: Noc Kruka jako [bladłin]. Poprawna jest druga wersja.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Bloodwyn