FANDOM

Blizna – postać występująca w Gothic. Jest to magnat mieszkający na zamku w Starym Obozie.

Gothic Edytuj

Razem z Arto jest strażnikiem Gomeza. Brał udział w wielkim buncie, dlatego też stał się magnatem. Charakterystyczna blizna na jego twarzy sprawiła, że zdobył przydomek Blizna. Prawdopodobnie dobrze zna swojego szefa, może świadczyć o tym chociażby fakt, że wie, iż Gomezowi nie zależy tyle na pieniądzach i dobrach materialnych, ile na samej władzy. Po zawaleniu się Starej Kopalni, pilnuje razem z Bullitem wejścia do więzienia gdzie został uwięziony kowal Stone. Ginie, gdy Bezimienny atakuje Stary Obóz.

Modyfikacje Edytuj

Returning Edytuj

Bliźnie udało się przeżyć i uciec z kolonii do Khorinis, gdzie został ochroniarzem lichwiarza Lehmara. Bohater musi go zabić, gdy wykonuje zadanie Asmala.

Rüstungsmod Small, Global Mod i Przeznaczenie Edytuj

Po upadku magicznej bariery Blizna uciekł, a raczej przyłączył się do bandytów Kruka. Bezimienny spotyka go w obozie bandytów, na ławce koło kopaczy.

Gothic Edycja rozszerzona Edytuj

Orik zleca jego zabójstwo Bezimiennemu i Kosie.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice, podobnie jak reszta magnatów ma gildię "Strażnik".
  • Gdy Bezimienny zaatakuje Bliznę, żaden z magnatów nie pomoże mu w walce (podobnie dzieje się z Arto).
  • Jest jedynym magnatem, który ma kuszę, ale nie ma ani jednego bełtu, więc nie może jej użyć. Bełty do niej ma dopiero w piątym rozdziale.
  • Występuje w intro Gothic I wraz z Gomezem.
  • Posiada najlepszy miecz jednoręczny i najlepszą kuszę w grze.
  • W modyfikacji Requiem występuje jako zombie.