Fandom

Gothicpedia

Bitwa o Wschodni Archipelag

5341stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
Bitwa o Wschodni Archipelag – jedna ze słynnych bitew morskich, stoczona między Marynarką Królewską a Orkowymi Galerami. Jest to jedna z ostatnich bitew (ostatnia znana) jakie rozegrały się na morzu. Ta batalia zakończyła wszystkie oceaniczne walki, ponieważ niedługo po jej stoczeniu Marynarka Królewska upadła. Bezimienny może o niej usłyszeć od jednego z ocalałych – niejakiego Mario.

Początki Edytuj

Marynarka Królewska już wiele razy przegrywała z wielkimi, mrocznymi okrętami zielonoskórych. Statki ludzi były zbyt słabe i źle uzbrojone, toteż nie dawały sobie rady z ciężkimi galerami Orków. Lecz teraz obrońcy musieli stawić czoła na wodach wokół Wschodniego Archipelagu. Od strony północnego wschodu (z Dworu Irdorath), z mgły wyjawiały się kolejne statki nieprzyjaciela. Tym razem statki królewskie były lepiej przygotowane. Marynarka liczyła wiele statków wojennych (np. Dumę Myrtany), kilka kupieckich oraz wielki Okręt flagowy. Doszło do starcia flot w którym przegrali ludzie.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Bitwa o Wschodni Archipelag

  • Wschodni Archipelag

    2 wiadomości
    • Witam. Czy wie ktoś gdzie może znajdować sie Wschodni Archipelag i co to jest czy to wyspa czy Morze? Proszę o odpowiedź.
    • Jest możliwość iż Khorinis jest częścią tego Archipelagu gdyż napisane jest "Od strony północnego wsch...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki