Fandom

Gothicpedia

Bitwa o Varant

4966stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze14 Share

Bitwa o Varant
Th rec gothic3 003.jpg
Informacje
Miejsce
Wynik
Zwycięstwo Królestwa Myrtany
Uczestnicy
Dowódcy
Lukkor(†)
† – poległy w walce
(†) – prawdopodobnie poległy w walce
Siły stron
Gwardziści
Lekka piechota
Myrtańczycy
Piechota pustyni
Ciężka piechota
Kawaleria
Straty
Średnie
Wysokie

Bitwa o Varant – batalia w której starły się siły króla Myrtany z oddziałami Varantu. W pierwszej fazie walki wojska Myrtany pokonały wojska pustyni. Oddział Gellona został wybity, a sam Gellon zginął. Oddział Lukkora zaś pokonany wycofał się a następnie przeprowadził kontrofensywę. Piechota myrtańskiego generała Lee wycofała się na bagna. Tam dopadła ją ciężka kawaleria Lukkora. Wśród moczar ludzie Lee pokonali południowców. Wskutek bitwy Varant został włączony do królestwa Myrtany.

Opis bitwy Edytuj

Bitwa o Varrant, Tom 1 Edytuj

"…ale sprytny Rhobar postanowił zaatakować. Zebrał swoje siły i kazał im nękać słabszą, prawą flankę nieprzyjaciela. Nie tracąc chwili, król pchnął najlepsze swe oddziały na wroga i przebił się przezeń niczym miecz przecinający męża. Wojska królewskie parły zatem bez wytchnienia w stronę Varani. Rhobar wiedział wszak, że jedyna szansa ocalenia leży w rozbiciu armii nieprzyjaciela i niedopuszczeniu do połączenia sił Gellona i Lukkora. Najpierw jednak postanowił przeciąć ich linie zaopatrzenia…

…Gellon poległ a jego armia poszła w rozsypkę. Ale Rhobar nie zamierzał dać przeciwnikowi chwili wytchnienia i rzucił swe siły na pozostałe oddziały wroga. Tu jednak Lukkor rzucił się na królewskich znienacka i zadał straszliwy cios wyczerpanym wojskom Rhobara…"

Zobacz też Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki