FANDOM

Bitwa o Varrant – batalia w której starły się siły króla Myrtany z oddziałami Varantu. W pierwszej fazie walki wojska Myrtany pokonały wojska pustyni. Oddział Gellona został wybity, a sam Gellon zginął. Oddział Lukkora zaś pokonany wycofał się a następnie przeprowadził kontrofensywę. Piechota myrtańskiego generała Lee wycofała się na bagna. Tam dopadła ją ciężka kawaleria Lukkora. Wśród moczar ludzie Generała Lee pokonali południowców. Wskutek bitwy Varrant został włączony do królestwa Myrtany.

Opis bitwy Edytuj

Bitwa o Varrant, Tom 1 Edytuj

"…ale sprytny Rhobar postanowił zaatakować. Zebrał swoje siły i kazał im nękać słabszą, prawą flankę nieprzyjaciela. Nie tracąc chwili, król pchnął najlepsze swe oddziały na wroga i przebił się przezeń niczym miecz przecinający męża. Wojska królewskie parły zatem bez wytchnienia w stronę Varani. Rhobar wiedział wszak, że jedyna szansa ocalenia leży w rozbiciu armii nieprzyjaciela i niedopuszczeniu do połączenia sił Gellona i Lukkora. Najpierw jednak postanowił przeciąć ich linie zaopatrzenia…

…Gellon poległ a jego armia poszła w rozsypkę. Ale Rhobar nie zamierzał dać przeciwnikowi chwili wytchnienia i rzucił swe siły na pozostałe oddziały wroga. Tu jednak Lukkor rzucił się na królewskich znienacka i zadał straszliwy cios wyczerpanym wojskom Rhobara…"

Ciekawostki Edytuj

  • Wbrew informacjom zawartym w księdze, w Varancie nie ma bagien. Teoretycznie mogły wyschnąć przez czas, który upłynął od stoczenia bitwy.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki