Fandom

Gothicpedia

Bitwa o Górniczą Dolinę

4967stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Share

Bitwa o Górniczą Dolinę
Paladyn walczący z orkiem.png
Informacje
Miejsce
Wynik
Zwycięstwo Orków
Uczestnicy
Wojska Myrtany
Wojska Orków
Dowódcy
Garond(†)
† – poległy w walce
(†) – prawdopodobnie poległy w walce
Siły stron
Strażnicy
Knechci
Orkowi żołnierze
Orkowi szamani
Elitarni wojownicy orków
Straty
Ogromne
Średnie

Bitwa o Górniczą Dolinę – bitwa, podczas której starły się siły paladynów z Khorinis i orków. Batalia zakończyła się przerażającą klęską rycerzy Rhobara II i wielkim zwycięstwem orków.

Przyczyny i przygotowania do bitwy Edytuj

Na wieść o oblężeniu zamku Garonda i przybyciu smoków Lord Hagen rozpoczął przygotowania do wyprawy odwetowej. Gdy smoki zostały zabite sam zgromadził wojska i wyruszył do Górniczej doliny. Wymarsz opóźnił się nieco, jednak w końcu paladyni wyruszyli. Hagen powierzył zwierzchnictwo nad Khorinis Lordowi Andre.

Przebieg batalii Edytuj

Nie jest znany dokładny przebieg bitwy. Prawdopodobnie gdy wojska Lorda Hagena pojawiły się na przełęczy zostały zaskoczone przez okupujących Górniczą Dolinę orków. Być może doszło do krwawej potyczki pod zamkiem. Na widok bitwy kapitan Garond wydał rozkaz wsparcia Lorda Hagena. Wtedy też orkowie zniszczyli palisadę dzielącą Górniczą Dolinę od portów i przystani. Nieprzyjaciel jak fala zalał Dolinę i zgniótł osłabione siły paladynów. Prawie wszyscy zginęli. Nieliczni mogli uciec i ukrywać się w górach.

Skutki Edytuj

Po zdobyciu zamku i rozbiciu wojsk ludzi orkowie pod dowództwem Ur-Shaka przeszli przez przełęcz i runęli na okolice Khorinis. Miasto upadło, a jego obywatele zginęli lub stali się niewolnikami. Wyspa Khorinis została podbita przez orków i odłączyła się od Królestwa Myrtany. Jednak, jak się okazało w Arcanii mężny król Rhobar III i jego armia ruszyli odbić Khorinis gdzie ostatecznie władzę przejęli ludzie, a Lord Hagen zabrał się razem z królem na Argaanię.

Więcej w Fandom

Losowa wiki