Fandom

Gothicpedia

Bilgot

4993strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

A, robię tu za chłopca na posyłki. Zanieś to tam, miej na oku zębacze, Bilgot chodź tu, Bilgot idź tam… Mogłem zostać w domu z moją starą. Tam było tak samo, ale mogłem przynajmniej porządnie zjeść.
― Bilgot do Bezimiennego
Bilgot
Bilgot (by SpY).png

Informacje
Gildia
Poziom
GII: 8
GII:NK 10
Miejsce zamieszkania
Miejsce pobytu
Dzierżona broń
Noszony strój
Występowanie
Status
Nieznany
Wyznanie
Dubbing
Kod na przywołanie
Vlk_4120_bilgot

Bilgotknecht, występujący w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to członek ekspedycji Fajetha, która wyruszyła do Górniczej Doliny w celu wydobycia magicznej rudy.

Przed akcją gry Edytuj

Mieszka w mieście Khorinis wraz ze swoją starą (matką lub żoną), która uprzykrzała mu życie jak tylko mogła. Postanawia wstąpić do Gwardii Królewskiej, co zrobił w towarzystwie swojego przyjaciela Olava. Niedługo po tym jak bariera upadła, a do Khorinis przybyli paladyni, Bilgot oraz Olav zostali przydzieleni do ekspedycji Garonda i wysłani do Górniczej Doliny.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W Górniczej Dolinie wraz z grupą innych knechtów, Bilgot został wybrany do grupy paladyna Fajetha. Na miejscu osiedlili się w małej kopalni u stóp wieży Xardasa. Mężczyzna ma sporo szczęścia, ponieważ pomimo wielu ataków dzikich bestii i tego, że połowa ekspedycji Fajetha zostaje zabita, w tym cały kontyngent knechtów, Bilgot wychodzi z tego cało. Spada na niego wiele obowiązków. Zostaje chłopcem na posyłki paladynów oraz dostaje zadanie obserwowania zębaczy. Całymi dniami, drżąc ze strachu, obserwuje zębacze, aż w końcu poznaje słaby punkt stada. Dzieje się tak aż do przybycia Bezimiennego. Dzieli się z nim swoimi wiadomościami na temat zębaczy, w zamian za odprowadzenie go do przełęczy. Dodatkowo, jego już wymęczoną psychikę, dobił fakt, że jego kumpel Olav został zagryziony przez wilki. Urzeczony jego historią, Bezimienny odprowadza go do opuszczonej kopalni, gdzie chwilę odpoczywa po ciężkiej przeprawie przez Górniczą Dolinę, a następnie udaje się przez przełęcz.

Dalsze losy Edytuj

Nieznane są jego dalsze losy po przekroczeniu przełęczy. Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym został on prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • W grze występuje błąd – jeżeli Bezimienny będzie szedł zbyt powoli to Bilgot odezwie się do niego w pobliżu zniszczonego wozu i stwierdzi, że dalej poradzi sobie sam, po czym kieruje się w stronę przełęczy i nagle umiera. Aby ominąć ten błąd należy po dojściu do miejsca zakończenia zadania biec i nie odwracać się do Bilgota, doprowadzając go do wyjścia z Górniczej Doliny.
  • Posiada gildię Mieszkaniec.

Więcej w Fandom

Losowa wiki