FANDOM

Biblioteka uczonych

wejście do Biblioteki

Biblioteka Uczonych – dawny dom kasty Uczonych.

Lokacje Edytuj

Biblioteka znajduje się w północnej części Jarkendaru w Wielkim Kanionie. Niegdyś odbywały się tu zebrania rady pięciu. Kręci się koło niej kilku orków, których chce się pozbyć Riordian. Biblioteka jak sama nazwa wskazuje, należała do Kasty Uczonych, których przywódca spisał wszystko, co działo się po opętaniu Rademesa przez Szpon Beliara. Nieznane jest jego imię.

Wygląd Edytuj

Biblioteka jest wykuta w litej skale kanionu. Jej ściany są ozdobione starożytnymi wzorami (może to być też pismo tego prastarego ludu). Naprzeciw wejścia znajdują się wysokie filary podpierające strop. W środku natomiast są dwa przejścia po lewej i po prawej stronie. Każde z nich prowadzi do innej części biblioteki; w każdej z nich znajdują się inne pozostałości po byłych mieszkańcach budynku. Lewe prowadzi do pomieszczenia, w którym znajduje się Żółta Kamienna Tablica. Prawe prowadzi do pomieszczenia pełnego starych zwojów, gdzie znajdują się pulpity zawierające zapiski w języku kapłanów oraz kamienne kufry. Z zapisków na pulpitach wyczytać można odpowiedzi na pytania Quarhodrona. W głównym pomieszczeniu są półki i kufry, których strzeże ognisty demon.

Złote Wrota Edytuj

W modyfikacji Złote Wrota biblioteka została wyremontowana i zajęta przez szamanów orków pod dowództwem Matezumy. Znajduje się tam wiele artefaktów, mechanizmów, ksiąg a sama świątynia jest niedostępna dla większości ludzi dzięki czarowi rzuconemu na wejście.

Ciekawostki Edytuj