Fandom

Gothicpedia

Berło Varantu

5404strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Berło Varantu – potężny artefakt, występujący w Gothic 3. Jest w posiadaniu króla Rhobara II.

Przed akcją gry Edytuj

Podczas podróży Wiecznego Wędrowca i koczowników Innos przemówił do niego, każąc mu odłożyć kostur i dając berło, które Wędrowiec dzierżył aż do śmierci. Gdy sługa Innosa sprowadził Artefakty Adanosa do świątyń, kostur i berło zostały zalane przez wielką powódź. Podczas jednej z wypraw Rhobara na pustynną część kontynentu znalazł on berło Varantu. Wraz z nim wyruszył w kierunku zielonej części Myrtany, w której założył wspaniałe królestwo ze stolicą w Vengardzie, w której zasiadł. Berło było przechowywane w jego obecności. Po śmierci pierwszego króla Berło dostało się w ręce jego spadkobiercy – Rhobara II. Gdy stolicę oblegali orkowie, król wraz ze swymi magami stworzył magiczną barierę, czerpiąc moc głównie z Berła Varantu. Dopóki Berło istniało, istniała bariera, która została przez nie stworzona.

Gothic 3 Edytuj

Zdobycie Berła Edytuj

Bezimienny podczas kolejnych spotkań z królem ma szansę zdobyć berło na kilka sposobów:

  • Król odda Berło Bezimiennemu, gdy ten zdobędzie artefakty Adanosa.
  • Zabijając króla (Berło można znaleźć przy jego zwłokach).

Wykorzystanie Berła Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Rhobar I zdobył Berło podczas wyprawy do Varantu. Od tego wzięła się jego nazwa.
  • Berło Varantu prawdopodobnie widać już w intro Gothic.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki