FANDOM

Bennet – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest kowalem najemników, mieszka na farmie Onara.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Został przyjęty przez Lee w poczet najemników jako kowal. Faktem tym nie był zadowolony Wilk gdyż to on przed Bennetem służył jako kowal najemników. Jest niezwykle uzdolniony w swoim fachu, świadczy o tym mi.n. jego umiejętność tworzenia broni z magicznej rudy. Prócz tego, zajmuje się też złotnictwem. W trzecim rozdziale zostaje niesłusznie oskarżony o rzekome zabójstwo paladyna Lothara po czym aresztowano go i wydano wyrok śmierci. Jak się jednak później okazało, donos złożył sekretarz gubernatora – Cornelius – prawdziwym mordercą był jeden z poszukiwaczy a sam Cornelius został przez nich przekupiony w zamian za fałszywe zeznania. Ostatecznie kowala uniewinniono dzięki Bezimiennemu, który ujawnił prawdę za co Bennet wynagradza bohatera w postaci lekkiej zbroi łowcy smoków (jeśli jest najemnikiem) lub amuletu (jeśli jest członkiem innej gildii). W tym samym rozdziale, na prośbę przyszłego króla Myrtany, naprawia Oko Innosa natomiast w piątym może dla niego wykuć ciężki pancerz łowcy smoków a także popłynąć z nim na Dwór Irdorath.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Bennet pozostał na farmie Onara i nadal jest kowalem najemników. Po przegranej walce Velayi z Darem współczuje bohaterce, że została tak potraktowana. Z informacji usłyszanych na targowisku wynika, że Bennet odkupił od myśliwych kulę i młot należące do goblinów. Jako że najemnik chce mieć zysk z zakupu młota, każe zapłacić wojowniczce 500 sztuk złota. Po otrzymaniu kwoty, Bennet daje młot. Kiedy bohaterka pyta o nowego właściciela kuli, kowal żąda 100 sztuk złota. Velaya jednak nie chce płacić i wyzywa Benneta na pojedynek, który wygrywa. Po przegranej kowal oznajmia Velayi, że kulę sprzedał Sagitcie. W późniejszym etapie modyfikacji można kupić u niego brakujące płytki z pancerza pełzaczy do zbroi. Po spotkaniu z Corneliusem w jaskini niedaleko wieży Xardasa, można go wydać żądnemu zemsty Bennetowi.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy nie są znane. Po dopłynięciu Bezimiennego na kontynent, prawdopodobnie uciekł, został pojmany albo zabity przez piratów.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeżeli Bezimienny weźmie na statek jednocześnie Benneta i Wilka, a potem nie dopilnuje porządku na pokładzie, w pewnym momencie może zastać pracującego przy kuźni znajomego z kolonii karnej i zwłoki drugiego kowala. Prawdopodobnie więc Wilk, będąc zazdrosnym, że Bennet znów zabiera mu pracę, nie przepuścił okazji, by go zabić, gdy akurat Bezimiennego nie było w pobliżu.
  • Jeżeli bohater wejdzie na statek podczas jednego z ataków orków, zobaczy jak zaczyna się walka między Wilkiem a Bennetem.
  • Czasami Bennet „blokuje się” przy wiadrze z wodą. Jest to błąd gry.
  • Przy każdym korzystaniu z kuźni lub kowadła będą się pojawiać w jego ekwipunku (tym samym w sprzedaży) narzędzia kowalskie, co jest korzystne, jeśli bohater pracuje dla Harada. Zostało to poprawione w kilku modyfikacjach.
  • Bennet wykonuje dla bohatera ciężki pancerz łowcy smoków dopiero gdy ten przeczyta Almanach, mimo że wcześniej wykonał już kilka sztuk tej zbroi.