FANDOM

Bennet – postać, występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest kowalem najemników, mieszka na farmie Onara.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Lee przyjął go w poczet najemników i dał mu pracę kowala. Ponieważ Wilk był kowalem najemników przed Bennetem, ma z nim na pieńku gdyż wygryzł go z pracy. Jest on mistrzem w swoim fachu. Potrafi kuć broń z magicznej rudy, oraz jest złotnikiem. Zostaje niesłusznie oskarżony o zabójstwo paladyna Lothara, za co zostaje skazany na karę śmierci przez powieszenie. Ratuje go Bezimienny, za co Bennet odwdzięcza mu się nową zbroją gdy jest najemnikiem lub amuletem kiedy Bezimienny jest członkiem innej gildii. Od tamtej pory jest jednym z przyjaciół bohatera oraz naprawia amulet Oko Innosa. Główny bohater może zabrać go na dwór Irdorath.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Bennet pozostał na farmie Onara i nadal jest kowalem najemników. Po przegranej walce Velayi z Darem współczuje bohaterce, że została tak potraktowana. Z informacji usłyszanych na targowisku wynika, że Bennet odkupił od myśliwych kulę i młot należące do goblinów. Jako że najemnik chce mieć zysk z zakupu młota, każe zapłacić wojowniczce 500 sztuk złota. Po otrzymaniu kwoty, Bennet daje młot. Kiedy bohaterka pyta o nowego właściciela kuli, kowal żąda 100 sztuk złota. Velaya jednak nie chce płacić i wyzywa Benneta na pojedynek, który wygrywa. Po przegranej kowal oznajmia Velayi, że kulę sprzedał Sagitcie.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy nie są znane. Po dopłynięciu Bezimiennego na kontynent, prawdopodobnie uciekł, został pojmany albo zabity przez piratów.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeżeli Bezimienny weźmie na statek jednocześnie Benneta i Wilka, a potem nie dopilnuje porządku na pokładzie, w pewnym momencie może zastać pracującego przy kuźni znajomego z kolonii karnej i zwłoki drugiego kowala. Prawdopodobnie więc Wilk, będąc zazdrosnym, że Bennet znów zabiera mu pracę, nie przepuścił okazji, by go zabić, gdy akurat Bezimiennego nie było w pobliżu.
  • Jeżeli bohater wejdzie na statek podczas jednego z ataków orków, zobaczy jak zaczyna się walka między Wilkiem a Bennetem.
  • Czasami Bennet „blokuje się” przy wiadrze z wodą. Jest to błąd gry.
  • Przy każdym korzystaniu z kuźni lub kowadła będą się pojawiać w jego ekwipunku (tym samym w sprzedaży) narzędzia kowalskie, co jest korzystne, jeśli bohater pracuje dla Harada.
  • Bennet wykonuje dla bohatera ciężki pancerz łowcy smoków dopiero gdy ten przeczyta Almanach, mimo że wcześniej wykonał już kilka sztuk tej zbroi.