Fandom

Gothicpedia

Ben Sala

4982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Ben Sala
Gothic3 2012-08-07 12-13-54-96.jpg

Informacje
Typ
Miasto
Położenie
Wschód Varantu
Mieszkańcy
Zarządca
Ważne postacie
Ben Sala – niewielkie miasteczko asasynów w Varancie, położone blisko miasta świątynnego Bakaresh. Swą sławę miasto zawdzięczało wyrobom doskonałej na cały kraj broni (stąd znak miasta – kowadło). Tu właśnie został dostarczony prezent dla Zubena od orków, sztabki magicznej rudy z Nordmaru, co w tych okolicach jest niezwykle rzadkim i bardzo cennym towarem. Niestety wartościowy towar został podstępem wykradziony przez kilku asasynów. Zarządcą miasteczka jest Julio, zaś jego najbardziej zaufanym człowiekiem Daro.

Świątynia w Ben Sali Edytuj

Za sprawą Basira, miastowego kupca, otwarta została pradawna świątynia w Ben Sali. Namówił on kilku ludzi, by pomogli mu dostać się do środka. Niestety po otwarciu bramy zjawili się ożywieńcy całkowicie zaskakując strażników. Korzystając z zamieszania Basir wdarł się do środka i ukradł pradawny artefakt – Pierścień Życia Adanosa. Podczas gdy asasyni nadal walczyli z potworami, złodziej wydostał się z budynku i uciekł do Myrtany, pozostawiając swoich "przyjaciół" na pastwę zombie. Z świątyni nadciągały kolejne zastępy nieumarłych zaskakując także mieszkańców miasteczka. Ben Sala poniosła wielkie starty. Daro stracił wielu wojowników, a z orków przeżyli tylko Dolok, trzech wojowników i Grubuz, który przebywa w Lago. Inni uciekli w ruiny. Daro wysłał nawet zwiadowców na poszukiwania zaginionych, lecz nawet ci nie wrócili. Okolice zostały spustoszone, a dwa tunele zostały przejęte przez plugastwa. Wielu niewolników zginęło. Na czele pomiotów Beliara stoi jeden z kapłanów ożywieńców, dawny mag, Yugul. Przebywa we wnętrzu świątyni i stamtąd wysyła kolejne rzesze nieumarłych. Zostaje on pokonany przez Bezimiennego, który od tamtej chwili jest bohaterem Ben Sali.

Mieszkańcy Edytuj

  • Julio,
  • Daro,
  • Enzo,
  • Giores,
  • Basir (dawniej),
  • Miguel,
  • Dolok
  • trzech nieznanych z imienia orków.

Sytuacja w mieście Edytuj

Obecnie w Ben Sali nie ma prawie wcale ludzi. Z kowali pozostałych przy życiu pozostał tylko Enzo, a z kupców Giores. Nie dość że miasto jest prawie puste i splądrowane, to na dodatek bandyci okradają kupców. Julio pragnie zemsty na Basirze oraz ocalenia Ben Sali. Ma także kłopoty z dostawą sztabek z Nordmaru.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Gdy wyzwolimy to miasto, żaden koczownik się do niego nie wprowadzi, będzie tam mieszkał tylko niewolnik Miguel.

Więcej w Fandom

Losowa wiki