Fandom

Gothicpedia

Ben Sala

5336stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Ben Sala – niewielkie miasteczko asasynów w Varancie, położone blisko miasta świątynnego Bakaresh. Swą sławę miasto zawdzięczało wyrobom doskonałej na cały kraj broni (stąd znak miasta – kowadło). Tu właśnie został dostarczony prezent dla Zubena od orków, sztabki magicznej rudy z Nordmaru, co w tych okolicach jest niezwykle rzadkim i bardzo cennym towarem. Niestety wartościowy towar został podstępem wykradziony przez kilku asasynów. Zarządcą miasteczka jest Julio, zaś jego najbardziej zaufanym człowiekiem Daro.

Gothic 3 Edytuj

Świątynia w Ben Sali Edytuj

Za sprawą Basira, miastowego kupca, otwarta została pradawna świątynia w Ben Sali. Namówił on kilku ludzi, by pomogli mu dostać się do środka. Niestety po otwarciu bramy zjawili się ożywieńcy całkowicie zaskakując strażników. Korzystając z zamieszania Basir wdarł się do środka i ukradł pradawny artefakt – Pierścień Życia Adanosa. Podczas gdy asasyni nadal walczyli z potworami, złodziej wydostał się z budynku i uciekł do Myrtany, pozostawiając swoich "przyjaciół" na pastwę zombie. Z świątyni nadciągały kolejne zastępy nieumarłych zaskakując także mieszkańców miasteczka. Ben Sala poniosła wielkie starty. Daro stracił wielu wojowników, a z orków przeżyli tylko Dolok, trzech wojowników i Grubuz, który przebywa w Lago. Inni uciekli w ruiny. Daro wysłał zwiadowców na poszukiwania zaginionych, lecz nawet ci nie wrócili. Okolice zostały spustoszone, a dwa tunele zostały przejęte przez plugastwa. Wielu niewolników zginęło. Na czele pomiotów Beliara stoi jeden z kapłanów ożywieńców, dawny mag, Yugul. Przebywa we wnętrzu świątyni i stamtąd wysyła kolejne rzesze nieumarłych. Zostaje on pokonany przez Bezimiennego, który od tamtej chwili jest bohaterem Ben Sali.

Mieszkańcy Edytuj

  • Julio;
  • Daro;
  • Enzo;
  • Giores;
  • Basir (dawniej);
  • Miguel;
  • Dolok;
  • trzech nieznanych z imienia orków.

Sytuacja w mieście Edytuj

W Ben Sali nie ma prawie wcale ludzi. Z kowali pozostałych przy życiu pozostał tylko Enzo, a z kupców Giores. Nie dość że miasto jest prawie puste i splądrowane, to na dodatek bandyci okradają kupców. Julio pragnie zemsty na Basirze oraz ocalenia Ben Sali. Ma także kłopoty z dostawą sztabek z Nordmaru.

Kamień teleportacyjny Edytuj

Kamień znajduje się na tacy z przyprawami w miejscowym sklepie pośrodku miasta.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jeżeli protagonista wyzwoli owe miasto spod władzy asasynów, to pomimo tego żaden koczownik nie wprowadzi się do niego; będzie tam mieszkał jedynie niewolnik Miguel.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki