FANDOM

Bartok – postać, występująca w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka. Jest to obywatel i myśliwy w jednej osobie, mieszkający w Khorinis.

Przed akcją gry Edytuj

Pracuje dla łuczarza Bospera, zdobywając dla niego wilcze skóry. Gdy w lasach Khorinis zrobiło się niebezpiecznie, Bartok postanawia zrezygnować z pracy dla Bospera, mimo jego sprzeciwów.

Gothic II Edytuj

Zazwyczaj kręci się pomiędzy placem wisielców a placem targowym. Może nauczyć bohatera skradania się, jak również posługiwania się łukiem. Udziela Bezimiennemu paru informacji o Bosperze. Za 50 sztuk złota może iść z Bezimiennym na polowanie do lasów za południową bramą Khorinis, ale tylko wtedy, gdy bohater będzie umiał obdzierać ze skóry zwierzęta. Na drodze polowania spotkają sześć wilków, parę krwiopijców, cieniostwora i orka zwiadowcę. Następnie Bartok, przerażony orkiem, wraca do miasta.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W dodatku Gothic II: Noc Kruka mówi bohaterowi, że zaginął jego kumpel, Trokar.

L'HIVER Edition Edytuj

Bartok nosi w niej wzmocniony pancerz myśliwego (ulepszony skórzany pancerz), przebieg polowania z nim nie zmienia się, ale wysoki poziom trudności modyfikacji sprawia, że prawdopodobieństwo jego zgonu podczas łowów jest o wiele wyższe.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Bartok wraz z Regisem zajmują się polowaniem na zwierzęta. Nie chce zostać nauczycielem Velayi. Później bohaterka dowiaduje się od niego, że wraz z kolegą po fachu sprzedali goblińskie artefakty. Jak się później okazuje, jest związany ze sprawą tymoriańskiej medycyny. Nowo zdobyte trofea sprzedawał Salandrilowi.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Bartok został prawdopodobnie zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Trokara nie ma pośród niewolników w Jarkendarze, ani nigdzie indziej. W modyfikacji Returning można znaleźć jego ciało za farmą Akila. Obok jest dużo orków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki